  • 11. Data: 2002-02-22 11:56:01
    Temat: Re: rozwod
    Od: Katan <k...@n...cussons.com.pl>

    On Thu, 21 Feb 2002 20:33:42 +0100, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@s...pl> wrote:

    >Art. 98 ust. 2 - są to koszty niezbędne do celowej obrony, w tym utracony
    >zarobek strony, koszty przejazdu i wynagrodzenie jednego pełnomocnika
    >który jest adwokatem lub radcą prawnym (ustalane wg. odrębnych stawek).
    To w takim razie dlaczego na wezwaniu mam napisane ze musze
    przedstawic zaswiadczenie o dochodach netto?
    ________________________
    Katan.. poprostu Katan..

  • 12. Data: 2002-02-22 13:18:28
    Od: "Buker" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Kaja" <f...@f...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    matki
    > znajdującej się w niedostatku, tylko kazała zakładać nową sprawę o
    ustanowienie
    > alimentów od jej byłego męża ( 10 lat po rozwodzie z obopólnej winy),
    który od
    > jakiegoś czasu jest ponownie żonaty i dzieciaty....Kobiecina przekonała
    się, że
    > ta sędzia to kapeć i powiedziała, że idiotki z siebie sądom nie da już
    zrobić.
    > Jak widzisz, to nie jest tylko 5 lat po rozwodzie.

    Z pewnością to nie sędzia jest tu kapciem. Obowiązek alimentacyjny
    małżonka wyprzedza obowiązek alimentacyjny krewnych. Polecam lekturę KRiO.

    Art. 130. Obowiązek jednego małżonka do dostarczania środków utrzymania
    drugiemu małżonkowi po rozwiązaniu lub unieważnieniu małżeństwa albo po
    orzeczeniu separacji wyprzedza obowiązek alimentacyjny krewnych tego
    małżonka.

    A to, że przez 10 lat ktoś nie uregulował swojej sytuacji prawnej to już
    jego problem.

    P.S.
    Zanim zacznie się psioczyć na sądy warto się zastanowić czy jest ku
    temu powód. W tej sprawie sędzia po prostu zastosował obowiązujące przepisy
    i był jeszcze o tyle uprzejmy, że udzielił owej kobiecie porady co ma
    uczynić dalej.

  • 13. Data: 2002-02-22 14:39:31
    Od: Kaja <f...@f...pl>

    Buker napisał(a):

    > Z pewnością to nie sędzia jest tu kapciem. Obowiązek alimentacyjny
    > małżonka wyprzedza obowiązek alimentacyjny krewnych. Polecam lekturę KRiO.

    Ktoś napisał, że alimenty się ewentualnie należą do 5-ciu lat po rozwodzie.
    Chciałam jednak podkreślić, że nie do 5-ciu lat, tylko nawet po 20-stu latach
    jeżeli rozwód był z obopólnej winy.

    Pozdrawiam,
    --
    Kaja

  • 14. Data: 2002-02-22 14:45:53
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 21 Feb 2002, Kaja wrote:

    > Jak widzisz, to nie jest tylko 5 lat po rozwodzie.

    Bo nie jest. Widać nie czytałaś dokładnie art. 60 KRO :) Ale to co
    przytoczyłaś to inna beczka, bo wspomniany artykuł dotyczy alimentacji
    małżonka przez małżonka, a nie przez dziecko.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 15. Data: 2002-02-22 14:54:26
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 22 Feb 2002, Katan wrote:

    > To w takim razie dlaczego na wezwaniu mam napisane ze musze
    > przedstawic zaswiadczenie o dochodach netto?

    A nie składałeś wniosku o zwolnienie od kosztów?

  • 16. Data: 2002-02-23 13:31:35
    Od: Katan <k...@n...cussons.com.pl>

    Nie, a powinienem?

    Robie to pierwszy raz w koncu...
    ________________________
    Katan.. poprostu Katan..

  • 17. Data: 2002-02-26 21:58:52
    Od: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Katan" <k...@n...cussons.com.pl> napisał w wiadomości

    > Nie, a powinienem?
    >
    > Robie to pierwszy raz w koncu...
    > ________________________
    > Katan.. poprostu Katan..
    Każda ze stron ma prawo do złożenia wniosku o zwolnienie jej od kosztów
    uzasadniajac powody ...do tego należy dołączyć zaswiadczenie o dochodach i
    oswiadczenie odrecznie pisane o swoim stanie majatkowym....A przedewszystkim
    czytac na wezwaniach pouczenia o zachowaniu terminu do złozenia odpowiednich
    wnioskow ,pism itp.... Sandra

  • 18. Data: 2002-02-27 17:36:06
    Od: "..." <w...@t...pl>

    ...do tego należy dołączyć zaswiadczenie o dochodach i
    > oswiadczenie odrecznie pisane o swoim stanie majatkowym....

    A co gdy osoba jest bezrobotna?
    S.

  • 19. Data: 2002-02-27 18:11:18
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 27 Feb 2002, ... wrote:

    > ...do tego należy dołączyć zaswiadczenie o dochodach i
    >
    > A co gdy osoba jest bezrobotna?

    To zaświadczenie z Urzędu Pracy i kwity zasiłków.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 20. Data: 2002-02-27 18:44:32

    > To zaświadczenie z Urzędu Pracy i kwity zasiłków.

    Dziękuje za odpowiedź.
    A na jaką zniżkę mogę liczyć, jeśli od ponad 6 miesięcy jestem bezrobotny?