  • 1. Data: 2002-02-21 09:01:57
    Temat: Zameldowany a wlasciciel
    Od: Sebastian Sawicki <b...@s...edu.pl>

    Witam
    Takie pytanie - jezeli jest mieszkanie wlasnosc osoby A i jest tam
    zameldowana osoba B
    lecz nie mieszka tam (mieszka od nastu lat gdzie indziej), to jezeli to
    mieszkanie zostanie
    mi wynajete przez wlasciciela, to czy jest mozliwe, ze osoba B
    zameldowana w tym mieszkaniu
    przyjdzie sobie i mnie z tamtad wyrzuci/wprowadzi sie? Czy mozna spisac
    jakas umowe z wlascicielem ktora by mnie chronila przed czyms takim? Np.
    na czas wynajmu? Wymeldowanie tamtej osoby nie wchodzi raczej w gre (bo
    chyba potrzebna jest zgoda owej osoby).
    Moze mi ktos to wyjasnic?

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 2. Data: 2002-02-21 14:23:16
    Temat: Re: Zameldowany a wlasciciel
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Feb 2002, Sebastian Sawicki wrote:

> [...]
    >+ na czas wynajmu? Wymeldowanie tamtej osoby nie wchodzi raczej w gre (bo
    >+ chyba potrzebna jest zgoda owej osoby).

    Nie jest potrzebna. "Zameldowanie powinno odzwierciedlać
    stan faktyczny", i nie jest stwierdzeniem PRAWA do pobytu
    (gdziekolwiek) tylko FAKTU.
    Weź groups.google.com, zaawansowane i przejrzyj :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-02-21 15:37:12
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 21 Feb 2002, Sebastian Sawicki wrote:

    > mi wynajete przez wlasciciela, to czy jest mozliwe, ze osoba B
    > zameldowana w tym mieszkaniu
    > przyjdzie sobie i mnie z tamtad wyrzuci/wprowadzi sie? Czy mozna spisac

    Niby jak? Zameldowanie nie upoważnia do kontroli tego kto to mieszkanie
    wynajmuje. Już od jakiegoś czasu powtarzam że jest to obowiązek wyłącznie
    administracyjny, o charakterze ewidencyjnym, i nie rodzi żadnych praw i
    obowiązków cywilnoprawnych.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.