    From: "jaro" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: rozliczenia między firmami
    Date: Sat, 27 Jan 2007 21:50:03 +0100

    Proszę o pomoc bo mnie już krew zalewa.
    Prowadzę firmę handlową od przeszło 10 lat. W tym czasie zmieniają się moi
    dostawcy (jedni padają, powstają inni). Handlowałem z firmą X przez kilka
    lat - kupowałem od nich towar. Po pewnym czsie zaczęły się kłopoty z ich
    strony tzn. ja wysyłałem im do serwisu uszkodzone urządzenie w ramach
    gwarancji a oni nie odsyłali mi nic w zamian. Po pisemnych ponagleniach
    zaczeli przysyłać faktury korygujące na zwrot kwoty za urządzenie którego
    nie wyserwisowali. I tu był "haczyk" bo korektę przysłali ale pieniędzy na
    konto już nie. Wkurzyłem się i nie zapłaciłem im celowo za zakupiony u nich
    towar (kwota ok. 400zł). Napisałem pismo że jeżeli nie zwrócą mi serwisów
    nie zapłacę im. Nawiasem mówiąc w tych serwisach miałem znacznie więcej u
    nich niż te 400zł. W końcu firma X upadła zupełnie. Do mnie oczywiście nadal
    przychodzą klienci z uszkodzonym sprzętem (jaki ja kupiłem w X) a ja w
    ramach gwarancji kupuję w innym źródle i daję im nowy towar. Ponoszę przy
    tym straty - myślę że jestem "do tyłu" na dziś kilka tysięcy zł.
    Teraz przychodzi mi jakieś pismo od firmy Y która przejęła wierzytelności
    firmy X, ci z Y domagają się abym zapłacił im te 400zł. Najpierw odpisałem
    grzecznie im że to X jest dłużnikiem w stosunku do mnie a nie odwrotnie,
    poparłem to stosownymi kserokopiami dokumentów. Firma Y olała moje pismo i
    znowu ponawia zwrot tych pieniędzy strasząc mnie że jeśli tego nie zrobię
    umieszczą mnie w Krajowym Rejestrze Dłużników.
    Oczywiście nie chodzi mi o jakieś 400zł ale o zasadę. Jak dla mnie to jest
    czysta paranoja, nie dość że każdego miesiąca ponoszę dodatkowe straty
    poprzez firmę X to jeszcze mnie straszą KRD.
    Jeśli ktoś dobrnął do końca mego postu i może mi coś poradzić, bardzo
    proszę.