  • 41. Data: 2020-02-05 11:42:15
    Temat: Re: rodzina zastepcza
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Za bony PeKaO mogła dowolną liczbę (to się chyba PUMa nazywało).

    Nie znam tematu ... ale miala te bony ?
    Jak nie koncertowala w krajach zachodnich, to niekoniecznie.
    A jak koncertowala, to nie wiadomo za jakie pieniadze.

    Zobacz na Anne German, jak sie dorobila na zachodzie.

    >Za lody Koral też by coś kupiła.
    Znaczy za reklame ? Ale to juz w nowozytnych czasach ...

    -----
    > W mlodosci raczej nie miala mozliwosci kupic 10 mieszkan, nawet nie
    > wiem czy 2 mogla.
    [...]
    > Praca z doskoku, duze pieniadze, tantiemy ... a na starosc torba i
    > kij.

    J.

  • 42. Data: 2020-02-05 11:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ponawiam zatem pytanie - jeśli w latach ''60-80 zarabiałbyś bardzo
    > dużo, takie 100 dolarów, czyli jakieś pewnie 10-100 średnich
    > krajowych (w zależności od okresu), to jak chciałbyś sobie uskładać
    > na dzisiejszą emeryturę?

    Byc moze inwestujac.
    Ale jakie ma znaczenie odnoszenie sie do lat 60 kiedy gospodarka rynkowa
    nie działała w PL? Rozmawiajmy o jakichs normalnych czasach i
    zaleznosciach.

    > Zresztą patrząc na ostatnie stulecia, w Polsce samodzielne zbieranie
    > na emeryturę nie miało prawa się powieść - bo inflacja, bo
    > nacjonalizacja, bo wojna itp. itd. Tylko system pokoleniowy działa,
    > co oczywiście nie oznacza, że należy utrzymywać obecny ZUS, bo ten
    > sam system może istnieć na zasadzie dobrowolności, kiedy dzieci
    > utrzymują własnych rodziców.

    Serio? Chcesz powiedziec ze nie ma ludzi majetnych, bogatych etc ktorych
    to majatek wywodzi sie z lat 60-80?
    Bo mam wrazenie ze juz chociazby mieszkania/domy wywiedzione z tamtego
    okresu daja spora przewage nad ludzmi ktorzy obecnie (w czasie ostatnich
    30 lat) w chodza w dorosłosc "od zera".

    > Będą oczywiście niebieskie ptaki, takie jak ty, co to uważają, że
    > wszystkie rozumy zjadły, że dzieci niepotrzebne, że ty sobie
    > uskładasz na książeczkę PKO, ale - daj ci Boże szczęście - jak
    > wspomniałem, doświadczenie pokazuje, że w ej długości i szerokości
    > geograficznej od setek lat ten system nie mógł działać.

    Liwiusz, jezeli mamy prowadzic rozmowe to moze bez takich przytyków bo
    zamiast merytorycznych argumentów, zaczniemy sie od chamow wyzywac.
    Odpowiadajac na twoja wypowiedz - ja wcale nie uwazam ze dzieci nie
    potrzeba. Ja tylko mowie ze ludzi do rodzenia nie zmusisz. Mozesz im
    tylko stworzyc odpowiednie warunki.
    Nawet twórcy 500+ juz do tego doszli...

    > Ubezpieczenia polegają na statystyce. Jeśli mamy milion nowych
    > obywateli, to można przewidzieć jak dużo będzie pracować, a na pewno
    > to, że spora część z nich będzie pracować - czyli będą wpłwyy

    Dokładnie tak samo jest z rodzeniem dzieci. Statystyka.

    > Trzeba poczekać, aż przybyszom trzeba będzie wypłacać emerytury, to
    > się optyka zmieni :)

    Albo sprobowac ich zatrzymac, zeby tutaj im sie rodziły dzieci.
    A jak nie to liczyc sie z tym ze nastepni beda przybysze z innych czesci
    swiata.
    Zauwazyłes ze od kilku lat pojawia sie u nas coraz wiecej Azjatów?

    > Społeczeństwo jakieś będzie, ale nie będzie to już polski naród. A
    > zadaniem państwa powinno być jednak wspieranie własnego narodu, a
    > nie obcego.

    Zadaniem Panstwa... Jak oceniasz te działania?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 43. Data: 2020-02-05 12:11:57
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A to już spytaj twojego boga Millera Leszka ze Skierniewic ile mu wypłacają drobnych
    i czemu przejście od PZPR do "kapitalizmu" się
    im wszystkim opłacało.

    -----

  • 44. Data: 2020-02-05 12:13:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Koncertowała w demoludach, były dobre przeliczniki bankowe.
    A Porsche to za kartki?

    -----

  • 45. Data: 2020-02-05 12:14:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pole kupić ;-)

    -----
    > jeśli w latach ''60-80 zarabiałbyś bardzo dużo, takie 100 dolarów, czyli jakieś
    pewnie 10-100 średnich krajowych, to jak chciałbyś

  • 46. Data: 2020-02-05 12:20:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 5 Feb 2020 11:28:21 +0100, J.F. napisał(a):

    > Albo ... Tuskowa emerytura Ci sie nie podoba ?

    Nie zastanawiałem się nad tym, ale internety powiadają, że będzie miał ją
    głównie z UE. Nie musi dokarmiać danieli i chleje, to jeszcze zaoszczędzi.
    Nie dostaje jej zresztą za wychwalanie bałwanów w siłach zbrojnych.

    > A emeryturka sedziego TK ci sie nie podoba ?

    Mgr Przyłębska-Wolfgangowa dostanie 18 000 zł miesięcznie, czyli bardziej
    opłaca się dać odkryć towarzysko Człowiekowi z Drabinką, niż wykładać
    towary w Lidlu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 47. Data: 2020-02-05 12:21:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-02-05 o 11:59, Budzik pisze:

    > Byc moze inwestujac.

    Znasz jakiś sposób na inwestycje, powszechnie dostępny, aby przez 30 lat
    odkładać po 1-30$, a potem odbierać dożywotnią emeryturę 500$?

    > Ale jakie ma znaczenie odnoszenie sie do lat 60 kiedy gospodarka rynkowa
    > nie działała w PL? Rozmawiajmy o jakichs normalnych czasach i
    > zaleznosciach.

    Takie ma, że emerytura do oszczędzanie przez pokolenia. A nie wiesz jaki
    ustrój, czy choćby jaka waluta i inflacja będzie za 40 lat.

> [...]
    > Bo mam wrazenie ze juz chociazby mieszkania/domy wywiedzione z tamtego
    > okresu daja spora przewage nad ludzmi ktorzy obecnie (w czasie ostatnich

    Z drugiej strony jest wiele przykładów, kiedy te domy i mieszkania były
    zabierane bez odszkodowania, albo niszczone, więc to też nie daje pewności.

    Poza tym - nie, nie znam jakiejś klasy osób, których bogactwo by
    polegało na tym, że mają po kilka domów z lat '60. Owszem, jest dużo
    emerytów, którzy mają z tego okresu mieszkanie czasami w całkiem dobrym
    punkcie, a jednak mimo to żyją biednie z małej emerytury.

> [...]
    > Odpowiadajac na twoja wypowiedz - ja wcale nie uwazam ze dzieci nie
    > potrzeba. Ja tylko mowie ze ludzi do rodzenia nie zmusisz. Mozesz im

    A podobno 500+ nie pomaga w zwiększeniu dzietności?

    Źle.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2020-02-05 12:21:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Koncertowała w demoludach, były dobre przeliczniki bankowe.

    na bony niewymienne

    >A Porsche to za kartki?

    https://www.se.pl/wiadomosci/gwiazdy/maryla-rodowicz
    -rozwiodla-sie-z-porsche-aa-nmsf-PnXP-eJHJ.html

    Pierwsze ciekawe, krajowe, ale przeciez nie za darmo.
    drugie ... bogata z meza ?

    Jest jeszcze inna sprawa - kiedys jak miales 5 tys $ na koncie, to
    mogles sie czuc zabezpieczony do smierci.
    Przyszedl Balcerowicz i zabezpieczenie ukradl :-P

    Z meza bogata
    https://natemat.pl/293583,dal-maryli-rodowicz-tlok-d
    o-mercedesa-w-rozach-kim-jest-andrzej-duzynski

    Ale taki biznesmen, to chyba nie z PRL, no moze z koncowki..

    -----

  • 49. Data: 2020-02-05 12:22:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-02-05 o 12:14, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pole kupić ;-)
    >

    > -----

    To już dawanie rad post factum. W latach '60 by się udało. Ale w latach
    '20 już nie, bo przyjdzie wojna i się okaże, że nie dość, że pola nie
    ma, to nawet jest za granicą, w dodatku za taką, za którą nie chcesz
    pojechać, bo nie wrócisz żywy.

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2020-02-05 12:28:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 5 Feb 2020 12:21:01 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > A podobno 500+ nie pomaga w zwiększeniu dzietności?

    Nie pomaga:
    https://www.money.pl/gospodarka/demografia-przewaga-
    zgonow-nad-urodzeniami-wciaz-rosnie-6363594966406785
    a.html

    Pomaga za to wygrać wybory, o co zresztą od samego początku chodziło.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl