  • 1. Data: 2002-06-26 15:14:04
    Temat: rezygnacja z funkcji czlonka zarzadu w sp z oo - Wazne!
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    Zlozylem ostatnio wniosek do krs o wykreslenie czlonka zarzadu, ktory
    zglosil pisemna rezygnacje z funkcji, zalaczajac do wniosku oswiadczenie
    czlonka zarzadu o rezygnacji. Ku mojemu zdziwieniu zostalem wezwany
    przez sad rejestrowy w osobie referendarza ixinskiego do dolaczenia
    uchwaly zgromadzenia wspolnikow o odwolaniu czlonka zarzadu. Moim
    zdaniem zadanie to jest nieuzasadnione bowiem od wejscia w zycie ksh,
    rezygnacja z funkcji czlonka zarzadu powoduje jednoczesnie wygasniecie
    mandatu. Stanowi o tym art 202/4 ksh. Ponadto uzaleznienie rezygnacji od
    podjecia uchwaly przez Zgr. Wsp. byloby sprzeczne z przepisem art. 764/
    3 k.c. w zw. z art 202/5 ksh zakazującego zrzeczenia się z góry prawa do
    wypowiedzenia zlecenia z ważnych powodów, co mialoby miejsce gdyby np.
    ZW nie przyjelo rezygnacji.

    Kto sie ze mna zgadza a kto nie?
    Sprawa jest wazna a termin biegnie.

    Dodam jeszcze ze inaczej bylo pod zadami kh bowiem zgodnie z nim czym
    innym byla rezygnacja z funkcji a czym innym koniec kadencji. jedno nie
    pociagalo za soba drugiego.

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel

  • 2. Data: 2002-06-26 15:27:07
    Od: <l...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Dodam jeszcze ze inaczej bylo pod zadami kh bowiem zgodnie z nim czym
    > innym byla rezygnacja z funkcji a czym innym koniec kadencji. jedno nie

    Niestety musi być uchwała. To, że cz rezygnuje nie oznacza automatycznie, że
    przestaje być cz. W kontraktach, umowach o pracę wyznaczany jest okres
    wypowiedzenia. Sąd rejestrowy nie mając wglądu w owe nie może jednoznacznie
    przesądzić, czy cz istotnie przestał być cz.

    pzdr.

    lacer

  • 3. Data: 2002-06-26 15:28:13
    Od: q...@p...com (Grzegorz Kłeczek)

    Moim zdaniem masz racje.
    Proponuje zadzwonic do sadu i porozmawiac z sadzia prowadzacym to
    postepowanie. U mnie tez wnosili kiedys o uzupelnienie innych rzeczy i po
    telefonie babka mnie przepraszala.

    Sad tez sie myli czasami :-)

    Pozdrawiam

    Grzesiek

    ------------

  • 4. Data: 2002-06-26 15:50:18
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <7...@n...onet.pl>,
    l...@p...onet.pl says...

> [...]
    > wypowiedzenia. Sąd rejestrowy nie mając wglądu w owe nie może jednoznacznie
    > przesądzić, czy cz istotnie przestał być cz.

    Ewentualny stosunek pracy nie ma tutaj nic do rzeczy. To nie jest
    przedmiotem badania przez sad rejestrowy. Poza tym funkcje w zarzadzie
    mozna pelnic na zasadzie zlecenia nieodplatnego. Do rezygnacji zgodnie z
    trescia 202/5 ksh stosuje sie przepisy o wypowiedzebniu zlecenia a to
    zgodnie z art 746/2 kc jest dopuszczalne w kazdym czasie.
    Zwazajac na to ze zarzad ponosi w pewnych sytuacjach materialna
    odpowiedzialnosc osobista za zobowiazania spolki, to nie sposob przyjac,
    ze wbrew swojwj woli (tj. jezeli ZW ne podejmuje uchwaly) bylby narazony
    na taka odpowiedzialnosc. Tym bardziej, ze w ekstremalnej sytuacji ZW
    mozer podejmowac uchwaly zobowiazujace zarzad do okreslonego
    (ryzykownego) dzialania i w ten sposob narazac zarzad na
    odpowiedzialnosc osobista. I nie mowcie ze zapobiega temu zgloszenie
    wniosku o ogloszenie upadlosci bo to nie jest zadna ochrona w sytuacji
    kiedy ZW np szuka "jelenia".

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel