  • 1. Data: 2003-03-07 12:17:52
    Temat: renta rodzinna a praca
    Od: TC <t...@p...onet.pl>

    witam mam krotkie pytanko do osob ktore przekroczyly kwote dozwolonego
    zarobku ale np o 100-200 zl i pobieraja rente lub emeryture.
    w zus nasciemniali mi ze zabiora z renty kwote maksymalnego odliczenia
    czyli w moim przypadku jakies 311,86 , ale w ustawie jest napisane:

    DzU. 162 z 17.12.98r
    Art104.
    8. W razie osiągania przychodu w kwocie przekraczającej 70% przeciętnego
    miesięcznego wynagrodzenia za kwartał kalendarzowy, ostatnio ogłoszonego
    przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, nie wyższej jednak niż
    130% tej kwoty, świadczenie ulega zmniejszeniu o kwotę przekroczenia,
    nie większą jednak niż kwota maksymalnego zmniejszenia obowiązująca w
    dniu 31 grudnia 1998 r. w wysokości:
    [...] tu sa podane procentowo kwoty [autor]
    9. Kwoty maksymalnych zmniejszeń, o których mowa w ust. 8, podlegają
    podwyższeniu, przy zastosowaniu wskaźnika waloryzacji emerytur i rent w
    kolejnych terminach waloryzacji.

    Czy ktos z was mial moze taka sysuacje i odliczonu mu ta kwote prawidlow
    czy wzieto maksymalna kwote - jezeli to drugie to jest lamanie prawa
    (czyli nic nowego w Polsce).

    dzieki i narazie
    Tomek