  • 1. Data: 2002-12-18 16:17:50
    Temat: rekojmia i hurtownia
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Witam

    Mam pytanie - zakupiłem jako firma sprzęt elektroniczny w
    hurtowni i nie jestem pewien czy jest sprawny a nie bardzo
    mam teraz czas (święta) dochodzić czy jest.
    Jak to jest? Czy mogę zwrócić sprzęt, albo wymienić na inny?
    (na wymianie na inny egzemplarz by mi zalezalo bo i tak chce to kupic).
    W jakim czasie musze zglosic chec wymiany? Ile bedzie trwac
    wymiana (maksymalnie)?

    Sierp

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 2. Data: 2002-12-18 23:27:49
    Temat: Re: rekojmia i hurtownia
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

> [...]
    > (na wymianie na inny egzemplarz by mi zalezalo bo i tak chce to kupic).
    > W jakim czasie musze zglosic chec wymiany? Ile bedzie trwac

    Żartujesz ? Może z choinki się urwałeś? Przeczytaj co napisałeś i się
    zastanów. A wymienić zawsze mogą jak ładnie poprosisz, pamiętaj - tylko
    ładnie.

  • 3. Data: 2002-12-19 00:16:48
    Od: "Sierp" <N...@s...netwytnijcalosc>

    Użytkownik "Andrzej i B." <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Żartujesz ? Może z choinki się urwałeś?

    nie, nie znam sie na tym i nie musze, dlatego pytam
    napisalem ze kupilem jako firma, przez co chcialem
    "naszkicowac" sytuacje, nie mam firmy, ale analogiczna
    sytuacja ma miejsce (nie chcialem wdawac sie w szczegoly).

    Jakby sprzet byl kupiony w sklepie to AFAIK nie byloby problemu,
    ale nie byl stad moje watpliwosci (i podzielone zdania znajomych)

    Sierp

  • 4. Data: 2002-12-19 22:24:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Nie jest ważne gdzie kupiłeś. Cytuje kodeks cywilny:

    Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli
    rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu
    na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia
    rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił
    kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym
    (rękojmia za wady fizyczne).
    § 2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz
    sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona prawem
    osoby trzeciej; w razie sprzedaży praw sprzedawca jest odpowiedzialny także
    za istnienie praw (rękojmia za wady prawne).

    Art. 558. § 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć,
    ograniczyć lub wyłączyć. Jednakże w umowach z udziałem konsumentów
    ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest
    dopuszczalne tylko w wypadkach określonych w przepisach szczególnych.
    § 2. Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest
    bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym.

    A zatem przy rękomi nie ma róznicy, kto jest sprzedawcą, ani kto jest
    kupującym. Ma to ewentualnie znaczenie, gdyby strony jakoś szczególnie
    ograniczyły to prawo w drodze umownej, albowiem w wypadku zakupu z udziałem
    konsumenta takie zastrzeżenie byłoby nieważne.

    Warunkiem takiej wymiany jednak jest to, że sprzedany przedmiot posiada
    wadę. A zatem nie będziesz mógł zwrócic towaru do hurtowni tylko dla tego,
    że nie sposoba Ci się kolor lampy, chyba, że będzie on inny, niż opisany na
    pudełku. Jeśli towar jest w porządku, to pozostaje jedynie dobra wola
    hurtowni.

  • 5. Data: 2002-12-20 10:15:22
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Dnia Thu, 19 Dec 2002 23:24:16 +0100
    "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> naskrobał(a):

    > Nie jest ważne gdzie kupiłeś. Cytuje kodeks cywilny:

    dzięki

    Sierp