  • 1. Data: 2005-03-04 19:24:57
    Temat: reklamacja spodni
    Od: "maki" <m...@N...SPAM>

    zakupione spodnie narciarskie "na szybko" 14 lutego w jednym z supermarketow
    okazaly sie po przybyciu "na stok" uszkodzone (zle zszyta nogawka nie mozna
    ich zalozyc). Musialem wiec na miejscu zakupic drugie spodnie. Po powrocie z
    urlopu udalem sie do superamrketu (z paragonem) z zamiarem reklamacji/lub
    oddania spodni. Niestety stwierdzono że mam zgodnie z wywieszoną przez nich
    tabliczką infomacyjną "7 dni na oddanie towaru od daty sprzedaży". Moje
    pytanie czy moge sie domagac zwrotu pieniedzy, czy tylko narpawy/wymiany
    towaru - i jakie są podstawy prawne.

    z gory dziekuje za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2005-03-04 19:53:31
    Temat: Re: reklamacja spodni
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    maki napisał(a):
> [...]
    > tabliczką infomacyjną "7 dni na oddanie towaru od daty sprzedaży". Moje
    > pytanie czy moge sie domagac zwrotu pieniedzy, czy tylko narpawy/wymiany

    ustawa z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej (...)
    W zasadzie najpierw wymiany albo naprawy, chyba że wykażesz że ze
    względu na okoliczności (cel nabycia towaru, jego rodzaj) składanie
    takiego żądania naraziłoby Cię na znaczne niedogodności (art.8 ust.4)...
    Trudno może być, przynajmniej na etapie rozmów z supermarketem.
    Poczytaj www.federacja-konsumentow.org.pl

    KG