  • 11. Data: 2002-01-31 19:16:10
    Temat: Re: pytenie do prawnikow
    Od: "Stokrotka" <b...@w...pl>

    >Wtedy decydowałyby jego postanowienia - oczywi?cie tylko je?li w
    >przeprowadzonym postępowaniu nie wykazano by jego nieważno?ci.

    czyli jest wszystko dobrze,bo on pozostawil majatek swojej zonie...

    >Oczywi?cie pokręciłem :/ Babcia i synowie dziedzicz? po 1/3,
    ostatecznie
    >więc ojciec otrzyma 5/6 spadku, a brat 1/6.

    ale brat jest pozbawiony zachowku:) wiec chyba calosc tacie?
    ciekawa jestem co by musial zrobic brat aby postepowanie nie udalo sie?
    jest to bardzo przebiegly czlowiek...az sie go boje

    >Niekoniecznie, można przecież spłacić jego udział - dział spadku to już
    >osobna sprawa i niezwi?zana ze stwierdzeniem spadku.

    czyli zamledowanie wiele nie daje?

    >Ale w jaki sposób ten testament mógł być korzystniejszy dla ojca niż
    >istniej?cy?

    nie jestem pewna jak babcia zalatwila sprawe z testamentem po
    dziadku-moze tu to odegrac kluczowa role...Wtedy moim zdaniem moglyby
    byc porblemy .

    >Na pewno przydałoby się to, gdyby brat wyci?gn?ł sk?d? swoj? wersję
    >testamentu.

    :)

    korzystajac z okazji chcialam zapyytac kto z panstwa zdawal na prawo na
    UJ???

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2002-01-31 19:18:51
    Od: "Stokrotka" <b...@w...pl>

    Gwidon S. Naskrent napisał(a) w wiadomo?ci: ...

    >To niech go pokaże s?dowi :-)

    ah nie moge go przekonac.........,on czeka az brat odda mu
    pieniadze..Opadaja rece!

    >Ale testamentu dziadka jako? nikt nie znalazł, czyli na razie tak jakby
    go
    >nie było...

    testament dziadek zostawil....ale z tego co wiem to zalatwili tylko
    tak,ze babcia dostaje wieksza czesc a ci po 1/3...Ale dokladnie nie
    wiem-a pewnie to jest bardzo wazne w tej sprawie?tak?

    >Bogusławowi chyba nie chodziło o wspólno?ć kamienicy z osobami
    trzecimi,
    >ale o wspólno?ć udziału w kamienicy z dziadkiem.

    mieli po rowno...

    dziekuje jeszcze raz

    A pan to tu tak zawsze sluzy pomoca innym?:)

  • 13. Data: 2002-01-31 19:45:19
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 31 Jan 2002, Stokrotka wrote:

    > ale brat jest pozbawiony zachowku:) wiec chyba calosc tacie?

    Nie, brat odziedziczył tą 1/3 po dziadku, co jednak może się zmienić jeśli
    odnajdzie się testament. Zachowek należy się jedynie spadkobiercom
    ustawowym pominiętym przy testamencie.

    > czyli zamledowanie wiele nie daje?

    Zameldowanie ma się nijak do prawa własności.

    > korzystajac z okazji chcialam zapyytac kto z panstwa zdawal na prawo na
    > UJ???

    Ja nie, bo nie jestem z Krakowa :)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 14. Data: 2002-02-01 13:53:44
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gwidon S. Naskrent[...]
    > Bogusławowi chyba nie chodziło o wspólność kamienicy z osobami trzecimi,
    > ale o wspólność udziału w kamienicy z dziadkiem.

    Dokladnie chodzilo mi o to iz wyczuwalem, ze zadajacy pytanie TAK NAPRAWDE
    co innego chce sie dowiedziec - CO ZROBIC i czy warto.

    Wiec pod odwtkowych wyjasnieniach (jako nie-prawnik) podsumowalbym tak.

    Nalezy wniesc do sadu p podzial spadku i wszystko sie wyjasni...

    Czy warto?

    Tak.
    Dziadek zmarl i nie przeprowadzono postepowania spadkowego.
    Jesli testament sie nie odnajdzie, spadak jest dziedziczony "ustawowo",
    to opisal Pan Gwidon. jesli sie znajdzie sad najprawdopodobniej
    przyzna pominietym zachowek - nie tak latwo pozbawic zachowku.

    Zmarla babcia - jest testament.
    tylko sad moze rozstrzygnac ktory jest "ostatni" i czy jest on wazny.
    I sad dokona "podzialu spadku". pisze w cudzyslowie,
    by uzmyslowic pytajacemu, ze nie bedzie to FIZYCZNY podzial spadku,
    lecz wskazanie jaka czesc spadku komu sie nalezy.
    Podzial fizyczny spadku Sad dokona na wnioosek strony, jesli te nie beda
    mogly
    dojsc do porozumienia.

    Powodzenia

    Boguslaw