  • 1. Data: 2004-11-04 08:41:21
    Temat: pytanko o prawa autorskie (chyba)
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    Witam,
    Prosze o informacje co moge zgodnie z prawem zrobic w nastepujacej sytuacji:
    Pracuje w branzy reklamowej, jakis czas temu wykonywalem zlecenie dla
    klienta, ktore polegalo na zaprojektowaniu logo firmy i produkcji materialow
    z tym logo. Prace zlecil mi znajomy posrednik (wolny strzelec). Zlecenie
    zostalo zrealizowane, niestety pojawil sie problem kiedy przyszedl czas
    rozliczenia. Koles po prostu sie wypial i nie chce zaplacic. Wiem, ze firma
    ktora byla glownym zleceniodawca jemu zaplacila. Ale zaplacila mu tylko za
    wykonanie materialow, o projekcie logo nie bylo mowy. W zwiazku z powyzszym
    oraz faktem, ze od kilku miesiecy jestem bezradny w egzekucji dlugu
    pomyslalem sobie, ze moze sposobem bedzie skontaktowanie sie w firma, ktora
    zlecila prace. Naswietlilbym im sytuacje i upomnial sie o naleznosc za
    projekt logo, ktorym od tamtego czasu sie posluguja. W sumie nie chce od
    nich zadnej kasy ale mysle, ze moga wplynac na posrednika i odzyskam to co
    mi sie nalezy. Czy jednak mam prawo upominac sie od tamtej firmy zaplaty za
    stworzenie ich loga? Czy pozostaje mi jedynie szarpac sie z nieuczciwym
    posrednikiem? Dodam na koniec, ze niestety wszelkie ustalenia i umowy
    dokonywane byly slownie :(

    pozdrawiam
    JJ

  • 2. Data: 2004-11-04 10:50:53
    Temat: Re: pytanko o prawa autorskie (chyba)
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Jarek <j...@w...pl> wrote:
    > tamtej firmy zaplaty za stworzenie ich loga? Czy pozostaje mi jedynie
    > szarpac sie z nieuczciwym posrednikiem? Dodam na koniec, ze niestety
    > wszelkie ustalenia i umowy dokonywane byly slownie :(

    Ty masz prawa autorskie do znaku. Posrednik skoro nie podpisal z toba
    zadnej umowy nie mogl ich przekazac firmie, wiec w sumie uzywa tego logo
    bezprawnie. Idz do firmy - to sie stanie jej problem, a nie tylko twoj :)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl Najświeższe informacje na temat banków i ich

  • 3. Data: 2004-11-05 08:06:02
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    > Ty masz prawa autorskie do znaku. Posrednik skoro nie podpisal z toba
    > zadnej umowy nie mogl ich przekazac firmie, wiec w sumie uzywa tego logo
    > bezprawnie. Idz do firmy - to sie stanie jej problem, a nie tylko twoj :)

    Ok. a jesli (czysto teoretycznie) tamta firma stwierdzi, ze w takim razie
    zmieni logo i mi nie zaplaci, czy ewentualnie mialbym prawo do roszczen?
    Oczywiscie sporo materialow poszlo w swiat, sam osobiscie spotkalem sie z
    nimi "na miescie"

    --
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-11-05 11:01:51
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > zmieni logo i mi nie zaplaci, czy ewentualnie mialbym prawo do roszczen?
    > Oczywiscie sporo materialow poszlo w swiat, sam osobiscie spotkalem sie

    ale teraz uzywa prawda? wystarczy