  • 1. Data: 2005-06-20 19:04:04
    Temat: pytanko o dziwny regulamin
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

    Newsweek oglosil konkurs fotograficzny (
    http://newsweek.redakcja.pl/newsreportaz/2005/ ).

    W regulaminie jest nastepujacy punkt:

    "11. Z chwilą przyznania nagród autorom zwycięskich prac, o których mowa w
    pkt 9 niniejszego regulaminu, organizator i sponsor konkursu otrzymuje prawo
    do wykorzystania nagrodzonych prac we własnej działalności, w tym
    działalności promocyjnej i reklamowej, na wszelkich polach eksploatacji
    znanych w momencie rozstrzygnięcia konkursu. Laureaci konkursu zobowiązują
    się, że nie będą wykonywali praw osobistych do prac w sposób sprzeczny z
    interesem organizatora ani bez porozumienia z nim."

    Co oznacza fragment " Laureaci konkursu zobowiązują się, że nie będą
    wykonywali praw osobistych do prac w sposób sprzeczny z interesem
    organizatora ani bez porozumienia z nim."?

    Czy np. jesli pozwole opublikowac wygrane zdjecie innej gazecie to bedzie
    naruszenie tego punktu?

    W kwestii praw osobistych znalazlem nastepujace wyjasnienie ( (
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawa_autorskie )

    "Autorskie prawa osobiste
    Są prawami "ojcostwa utworu" i obejmują przede wszystkim prawo autora do
    wiązania z dziełem jego nazwiska. Prawo to nigdy nie wygasa i jest, z natury
    rzeczy, niezbywalne, nie można się go zrzec ani przenieść na inną osobę. W
    ramach ochrony dóbr osobistych autor ma prawo do przedstawiania utworu pod
    pseudonimem lub anonimowo. Do osobistych praw autorskich należy także prawo
    do zachowania niezmienionej treści i formy utworu, zakazujące wprowadzania
    zmian, zniekształceń, przeinaczeń. Warto jednak nadmienić, że prawnie
    dopuszczalne jest zobowiązanie się twórcy w umowie do niewykonywania
    autorskiego prawa osobistego (tu: prawa do oznaczenia utworu swoim
    nazwiskiem lub pseudonimem)."

    I nadal zupelnie nie rozumiem, jak mozna "wykonywac prawa osobiste do prac w
    sposob sprzeczny z interesem organizatora ani bez porozumienia z nim"?

    Tym bardziej, ze zaden punkt nie mowi o tym (chyba) ze organizator ma
    wylacznosc na wykorzystanie przeslanych prac.

    Czy ktos bylby uprzejmy sprobowac wyjasnic ten punkt? Czy tez po prostu jest
    zapisany tak, ze nikt nie jest go w stanie zrozumiec (nawet prawnik)?

  • 2. Data: 2005-06-20 19:14:50
    Temat: Re: pytanko o dziwny regulamin
    Od: "Gazeta" <abbon[bezspamu]@b3zsp4mu.gazeta.pl>

    > wykonywac prawa osobiste do prac w
    > sposob sprzeczny z interesem organizatora ani bez porozumienia z nim"?

    Wg mnie jezeli chcesz wykorzystac te prace musisz sie porozumiec z
    organizatorem. On sam okresli co jest sprzeczne z jego interesem, a co nie.
    Proste.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-06-20 19:42:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    gostek wrote:

> [...]
    > organizatora ani bez porozumienia z nim."?
    >
    > Czy np. jesli pozwole opublikowac wygrane zdjecie innej gazecie to bedzie

    tak.
    w praktyce traktuj te zdjęcia tak jakby ich nigdy nie bylo.
    A ten punkt mówi, że jakbyś ewentualnie chciał je gdzieś jeszcze
    pokazać, to oni ewentualnie wyrażą na to zgodę, o ile nie uznają, że
    jest to sprzeczne z ich interesem. (czyt. nigdy).