  • 1. Data: 2005-06-20 17:53:35
    Temat: prawo konsumenta?
    Od: "Marcin" <p...@o...pl>

    Witam
    Dwa dni temu kupilem buty szaczownej firmy, po jednym wlozeniu zauwazylem iz
    w jednym bucie odkleja sie podeszfa. Oczywicie natychmiast zareklamowalem
    je, pani kaze mi czekac 2 tygodnie na nowa pare. Czy to narmane zalatwienie
    takie reklamacji? Czy nie powinna mi wymienic jej na nowa od reki,
    ewentualnie zwrocic pieniadze?

    Z gory dziekuje
    Marcin

  • 2. Data: 2005-06-20 17:59:13
    Temat: Re: prawo konsumenta?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin wrote:
> [...]
    > je, pani kaze mi czekac 2 tygodnie na nowa pare. Czy to narmane zalatwienie
    > takie reklamacji? Czy nie powinna mi wymienic jej na nowa od reki,

    nie ma czegoś takiego jak wymiana na nowe od ręki . Sprzedawca ma 14 na
    rozpatrzenie reklamacji. Do 14 dni dostaniesz od nich odpowiedź co
    robią, wymieniają, naprawiają, czy zwracają kasę.

    Nieważne czy kupiłeś buty szacownej firmy, tylko czy kupiłeś u
    szanującego się sprzedawcy. W każdym razie narazie sprzedawca jest w
    zgodzie z prawem.

  • 3. Data: 2005-06-20 18:27:01
    Od: "Marcin" <p...@o...pl>

> [...]
    >
    > Nieważne czy kupiłeś buty szacownej firmy, tylko czy kupiłeś u
    > szanującego się sprzedawcy. W każdym razie narazie sprzedawca jest w

    To nie jest tak, ze jesli ustarka sie ujawni w ciagu kilku dni, to
    reklamacja powinna byc zalatwiona priorytetowo?

  • 4. Data: 2005-06-20 18:57:41
    Od: "Gazeta" <abbon[bezspamu]@b3zsp4mu.gazeta.pl>

    > To nie jest tak, ze jesli ustarka sie ujawni w ciagu kilku dni, to
    > reklamacja powinna byc zalatwiona priorytetowo?

    Nie. Ile to wg Ciebie kilka dni?

  • 5. Data: 2005-06-20 20:19:49
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    witek napisał(a):
    > nie ma czegoś takiego jak wymiana na nowe od ręki . Sprzedawca ma 14 na
    > rozpatrzenie reklamacji. Do 14 dni dostaniesz od nich odpowiedź co
    > robią, wymieniają, naprawiają, czy zwracają kasę.

    to nie do końca tak
    14 dni, to maksymalny termin na udzielenie odpowiedzi
    ale sama reklamacja ma być załatwiona w odpowiednim czasie, a ten może
    być krótszy albo dłuższy niż 14 dni, w niektórych przypadkach powinno to
    być "od ręki"

    KG