  • 1. Data: 2007-05-08 06:34:26
    Temat: pytanie z kodeksu pracy
    Od: "maykel" <m...@g...pl>

    Witam serdecznie,

    Chciałbym prosić o radę w sprawie nagany, którą otrzymałem w dniu
    wczoraszym, za "nie stosowanie się do obowiązującego regilaminu pracy i nie
    wywiązania się z powierzonych obowiązków". Dokładnie chodzi mi o fakt, iz w
    dniu 1 maja nie stawiłem się do pracy ponieważ nie było jeszcze
    przygotowanego hamonogramu na ten miesiąc. Dnia poprzedniego dzwoniłem do
    zakładu pracy z pytaniem czy w tym dniu wypada moja zmiana ale kierownika
    nie było a nikt inny ne był w stanie mi udzielić takiej informacji.
    Chciałbym więc odwołać się od otrzymanej kary powołując się na kodeks pracy
    i przepis, który mówi iz harmonogram należy ustalać na miesiąc do przodu,
    czego mój kierownik nigdy jeszcze nie zrobił i prawktycznie zawsze jest to z
    dnia na dzień. Nie jest to więc moja wina, że nie stawiłem sie do pracy, bo
    po pierwsze nie było grafiku na miesiąc maj (nadal zresztą nie ma) a po
    drugie -nikt mnie o tym nie poinformował. Bardzo proszę o podanie
    odpowiednich przepisów, na które mogę się powołać pisząc odwołanie, jak
    również inne sugestie - na co jeszcze mogę się powołać itd.

    Dziękuje i pozdrawiam,
    Michał K.

  • 2. Data: 2007-05-09 19:53:44
    Temat: Re: pytanie z kodeksu pracy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    maykel pisze:

    > Chciałbym prosić o radę w sprawie nagany, którą otrzymałem w dniu
    > wczoraszym, za "nie stosowanie się do obowiązującego regilaminu pracy i nie
    > wywiązania się z powierzonych obowiązków".

    Za samo sformułowanie masz wygraną. Kara porządkowa musi być nałożoną za
    konkretne zdarzenie w konkretnym dni:
    art. 110 kp "O zastosowanej karze pracodawca zawiadamia pracownika na
    piśmie, wskazując rodzaj naruszenia obowiązków pracowniczych i datę
    dopuszczenia się przez pracownika tego naruszenia oraz informując go o
    prawie zgłoszenia sprzeciwu i terminie jego wniesienia. Odpis
    zawiadomienia składa się do akt osobowych pracownika."

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com