  • 1. Data: 2006-10-23 09:57:10
    Temat: pytanie "osoby trzecie "
    Od: "Tango" <h...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie!

    Mam pytanie odnośnie osób trzecich, mianowicie mam podpisaną
    umowę najmu z Urzędem Miasta.
    W umowie tej, jeden z paragrafów mówi, że " Najemca nie może
    podnajmować ani użyczać osobom trzecim przedmiotu najmu bez
    zgody Wynajmującego "
    Czy własne dzieci są dla mnie osobami trzecimi, jaka jest
    interpretacja prawna ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-10-23 10:18:50
    Temat: Re: pytanie "osoby trzecie "
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    Użytkownik "Tango" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ani użyczać osobom trzecim przedmiotu najmu bez zgody Wynajmującego "
    > Czy własne dzieci są dla mnie osobami trzecimi, jaka jest interpretacja

    Osobami trzecimi są wszystkie ine osoby, które nie są stronami umowy najmu.
    Ale co do rodziny, to przecież nie musisz im podnajmować, wystarczy, że
    przyjmiesz ich pod swój dach jako domowników i nikt tego nie może
    kwestionować.

    Marcin.

  • 3. Data: 2006-10-23 10:24:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:e00d3$453c970b$57cf7bb1$32399@news.chello.pl...

> [...]
    > najmu. Ale co do rodziny, to przecież nie musisz im podnajmować,
    > wystarczy, że przyjmiesz ich pod swój dach jako domowników i nikt tego

    pytanie tylko czy on je przyjme pod dach, to znaczy czy nadal tam bedzie
    mieszkal

  • 4. Data: 2006-10-23 10:56:05
    Od: "Tango" <h...@p...onet.pl>

    Osobami trzecimi są wszystkie ine osoby, które nie są
    stronami umowy najmu.

    Dokładnie to chodzi o umowe najmu drogi wewnętrznej .Na tej
    drodze mam postawiony kiosk , który nie jest na stałe
    związany z gruntem tzn nie jest nieruchomością .Jest on moja
    własnoscia.Umowa została sporządzona na 3lata bo ponoć teraz
    takie są najdłuższe okresy zawieranych umów najmu.Kiosk stoi
    zgodnie z pozwoleniem budowlanym i ma wszystkie wymagane
    dokumenty.Od nowego roku chciałem aby działalnośc
    poprowadził mój syn i teraz zgodnie z paragrafem umowy
    zastanawiam sie czy musze uzyskac zgode wynajmujacego tzn
    właściciela terenu ?
    Nadmienie , że nie mieszkamy pod jednym adresem.
    Pzdr

  • 5. Data: 2006-10-23 17:46:05
    Od: stern <s...@0...pl>

    Tango napisał(a):

    > Jest on moja
    > własnoscia.Umowa została sporządzona na 3lata bo ponoć teraz
    > takie są najdłuższe okresy zawieranych umów najmu.

    nie :)
    po prostu na dłużej niż 3 lata wójt / burmistrz / prezydent potrzebuje
    zgodę Rady Gminy, żeby wynająć.

    moim zdaniem potrzebujesz zgodę UG.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911