  • 1. Data: 2006-10-13 07:19:19
    Temat: pytanie o urlop
    Od: Badman <b...@a...pl>

    Witam
    Ostatnio przeglądałem kodeks pracy i natknąłem się na Art. 155 cyt.
    "1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się z
    tytułu ukończenia:
    [...]
    5) szkoły policealnej - 6 lat,
    [...]"
    Właśnie przed przyjęciem do firmy również skończyłem roczne policealne
    studium (zaoczne) i się zastanawiam czy nie łapię sie pod ten paragraf
    :)
    Miałbym w ten sposób ponad 10 lat okresu pracy: 6 + lekko ponad 4 lata
    przepracowane w firmie, a co się z tym wiąże 26 dni urlopu. Z tym, że
    wykorzystałem już 20 dni, a 10 lat minęło mi we wrześniu.
    Więc jak to jest z tym urlopem ?
    Badman

  • 2. Data: 2006-10-13 08:10:03
    Temat: Re: pytanie o urlop
    Od: Badman <b...@a...pl>

    Zapomniałem dodać, że również przed policealnym studium skończyłem
    5-letnie dzienne technikum.
    Badman

  • 3. Data: 2006-10-13 11:51:08
    Od: "B L" <m...@...mail.pl>

    technikum nie ma znaczenia

    liczysz szkołe policealną - 6 lat - chyba że zacząłeś pracę w trakcie nauki
    w szkole - to wtedy liczysz samo technikum 5 lat - 26 dni liczy się od dnia
    nabycia uprawnień - czyli 20 dni do września powiedzmy - i to
    wykorzystałeś - ale nabyłeś prawa do dodatkowych 6 dni to możesz je
    wykorzystać - tyle co wiem na ten temat - i chyba się nic nie zmieniło - a
    mówię na podstawie swojej sytuacji sprzed kilku lat

  • 4. Data: 2006-10-13 12:01:47
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

> [...]
    > Miałbym w ten sposób ponad 10 lat okresu pracy: 6 + lekko ponad 4 lata
    > przepracowane w firmie, a co się z tym wiąże 26 dni urlopu.

    Dokladnie to Ci na p.p.d. powiedza, ale z tego co pamietam to nie nalezy Ci
    sie urlop 26-dniowy. W Twoim przypadku przed przyjeciem do pracy
    przepracowales 4 lata i jednoczesnie skonczyles szkole policealna. Nie
    mozesz tych okresow laczyc. Wybierasz opcje dla siebie korzystniejsza (czyli
    szkole, bo daje 6 lat). Tym samym staz LICZONY_DO_WYMIARU_URLOPU wynosi 6
    lat.
    pozdrawiam,
    marp

  • 5. Data: 2006-10-13 17:42:38
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    MarP napisał(a):

    > W Twoim przypadku przed przyjeciem do pracy
    > przepracowales 4 lata i jednoczesnie skonczyles szkole policealna.
    > pozdrawiam,
    > marp

    Skąd marp wie, że nie skończył szkoły przed przyjęciem do pracy
    w której przepracował 4 lata ?

    Andrzej