  • 1. Data: 2003-02-13 11:46:49
    Temat: pytanie o umozenie postepowanie
    Od: "KrasiaK" <k...@k...pl>

    Witam

    mam pytanie:
    znajomy ma sprawe na policji (na policji powiedzieili ze sprawa na bardzo duzy
    procent
    zostanie umoznona, bo niekaralnosc, mala skala.. blabal), ale oczywiscie sprawa
    zostala przeslana dalej do prokuratury

    Nastepnie (dzis) dostal pismo ze jego sprawa zostala wyslana do sadu rejonowego.
    I tu moje pytanie: Czy nadal jest szansa na warunkowe umozenie postepowania czy
    jezeli
    to poszlo do sadu to raczej szansa na to jest mala czy moze po prostu taka jest
    procedura i nalezy czekac.

    No i apropo sprawy : Jaka moze byc grzywna w takiej sprawie (piractwo
    komputerowe -niewielke) w przypadku umozenia sprawy i w przypadku "wyroku" ?

    Z gory dziekuje za odpowied i ew. rady dla kolegi.

  • 2. Data: 2003-02-13 12:13:40
    Temat: Re: pytanie o umozenie postepowanie
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "KrasiaK" <k...@k...pl> wrote in message
> [...]
    sprawa
    > zostala przeslana dalej do prokuratury
    >
    > Nastepnie (dzis) dostal pismo ze jego sprawa zostala wyslana do sadu

    Ale co zostalo wyslane? Akt oskarzenia czy wniosek prokuratora o warunkowe
    umorzenie? ( art. 336 kpk )

> [...]
    postepowania czy jezeli
    > to poszlo do sadu to raczej szansa na to jest mala czy moze po prostu taka

    Warunkowo umarza zawsze sad. Moze to zrobic zarówno przed rozpoczeciem
    przewodu sadowego postanowieniem ( art. 341 kpk ) jak i kazym innym stadium
    sprawy wyrokiem ( art. 414 kpk )

    Tak wiec nie tylko instnieja szanse, ale wczesniej ich nie bylo, tzn.
    prokurator nie moze warunkowo umorzyc. Moze umorzyc, gdzy nie bylo
    przestestwa, a ze bylo...

    Co do rad, to trzeba znac stan faktyczny.

    Depi.