  • 1. Data: 2005-06-10 13:53:29
    Temat: [pyt] Sprzedaż samochodu bez zgody współwłaściciela i nie tylko
    Od: "Kubeks" <e...@t...pl>

    Witam!

    Koleżance przytrafiła się taka sytuacja: Jest współwłaścielką samochodu
    razem ze swoim ojcem, ale nie żyją w dobrych układach. Ostatnio dowiedziała
    się, że samochód został sprzedany bez jej zgody i wiedzy. Jakie konsekwencje
    prawne może wyciagnąć wobec ojca jeżeli:
    1. Na umowie kupna- sprzedaży był tylko jeden właściciel,
    2. -//- było dwoje współwłaścicieli, ale podpis kolezanki został podrobiony?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Kubeks

  • 2. Data: 2005-06-10 14:48:35
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > prawne może wyciagn?ć wobec ojca jeżeli:
    > 1. Na umowie kupna- sprzedaży był tylko jeden wła?ciciel,

    Wg mnie urzad nie powinien pozwolic na rejestracje takiego samochodu.
    Jesli juz sprawa jednak zostal przeprowadzona, to mozna sie domagac
    polowy kwoty, ale niestety tylko na drodze cywilnej.

    > 2. -//- było dwoje współwła?cicieli, ale podpis kolezanki został podrobiony?

    To juz sprawa karna, trzeba zlozyc zawiadomienie o popelnieniu
    przestepstwa w prokuraturze.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-06-10 22:38:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kubeks" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    konsekwencje
    > prawne może wyciagnąć wobec ojca jeżeli:
    > 1. Na umowie kupna- sprzedaży był tylko jeden właściciel,

    Mało prawdopodobne, bo urząd by nie przerejestrował samochodu. No i
    kłopot z PCC.

    > 2. -//- było dwoje współwłaścicieli, ale podpis kolezanki został
    podrobiony?

    Prokurator, Sąd i pewnie rok-dwa lata w zawieszeniu na trzy :-)