  • 1. Data: 2003-02-09 12:40:05
    Temat: pseudocechy prawnika
    Od: "eLaIs" <e...@p...fm>

    nerwowosc

  • 2. Data: 2003-02-09 13:53:40
    Temat: Re: pseudocechy prawnika
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "eLaIs" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:b25i7p$cbu$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > nerwowosc

    Dlaczego "pseudocecha" ?

    http://wiem.onet.pl/wiem/01cad3.html
    pseudo- (gr. pseúdos 'nieprawda, kłamstwo') językozn. pierwszy człon
    złożenia wyrazowego oznaczający: fałsz, rzekomy, udawany, podobny do czegoś,
    np.: pseudoliberalizm, pseudonaukowy.

    Czyli "pseudocecha" to "udawana cecha", "rzekoma cecha", tak?

    Czyli Twoim zdaniem prawnicy udają nerwowych, tak?

    To, moim zdaniem, pachnie jednak pseudopsychologią ;-).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-02-09 15:00:41
    Od: "eLaIs" <e...@p...fm>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czyli Twoim zdaniem prawnicy udają nerwowych, tak?
    >
    > To, moim zdaniem, pachnie jednak pseudopsychologią ;-).

    * chodzilo mi o negatywne cechy charakteru wiekszosci prawnikow ,a nerwice
    ma moze 40 %studentow prawa

  • 4. Data: 2003-02-09 15:09:10
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > * chodzilo mi o negatywne cechy charakteru wiekszosci > prawnikow ,a
    nerwice ma moze 40 %studentow prawa

    Więc cecha, a nie pseudocecha. Co do nerwic, to myślę, że jest ich więcej i
    nie tylko wśród prawników.

    Pozdrawiam,
    BaLab