  • 1. Data: 2003-02-09 12:19:29
    Temat: Intercyza wbrew woli wspolmalzonka
    Od: "Bax" <b...@p...com>

    Witam!

    Czy można uzyskać rozdzielność majątkową wbrew woli drugiego
    współmałżonka?

    Chcę wziąć kredyt na mieszkanie, któremu żona się sprzeciwia (zupełnie
    irracjonalnie), a bank nie udzieli kredytu bez podpisu obu osób lub
    intercyzy. Obecna sytuacja (wynajmowanie mieszkania za 1100 zł/mies.) to - w
    sytuacji, gdy posiadamy niezbędną zdolność kredytową (nawet ze sporym
    zapasem) - wyrzucanie pieniędzy w błoto. W ten sposób wyrzuciliśmy już ok.
    90 tys zł. Żona na intercyzę tez nie chce się zgodzić :-(.

    Dodam, że żona nie pracuje zawodowo i jest na moim utrzymaniu, a na
    sprawach finansowych kompletnie się nie zna :-/ - jeśli to może mieć jakieś
    znaczenie.

    Oczywiście rozwiązania typu rozwód NIE WCHODZĄ W GRĘ i proszę nawet tego
    nie sugerować :).

    Pozdrawiam i liczę na pomoc,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2003-02-09 13:40:13
    Temat: Odp: Intercyza wbrew woli wspolmalzonka
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Bax <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b25go1$24s$...@a...news.tpi.pl...
    > Witam!
    >
    > Czy można uzyskać rozdzielność majątkową wbrew woli drugiego
    > współmałżonka?

    zniesienie wspólności majątkowej sądownie a to znaczy,że od daty zniesienia
    wspólności możesz brać sobie kredyty...

> [...]
    > zapasem) - wyrzucanie pieniędzy w błoto. W ten sposób wyrzuciliśmy już ok.
    > 90 tys zł. Żona na intercyzę tez nie chce się zgodzić :-(.

    ma racje :-) ale drogą wyjścia jest zniesienie wspólności majątkowej
    ...czasy niepewne więc sam rozumiesz ...wg mnie mądra kobietka...

    > Dodam, że żona nie pracuje zawodowo i jest na moim utrzymaniu, a na
    > sprawach finansowych kompletnie się nie zna :-/ - jeśli to może mieć
    jakieś
    > znaczenie.

    znaczenie w jakim znaczeniu ? co masz na myśli ?

    > Oczywiście rozwiązania typu rozwód NIE WCHODZĄ W GRĘ i proszę nawet
    tego
    > nie sugerować :).

    :-)

    Sandra