  • 1. Data: 2006-05-20 10:05:29
    Temat: przysposobienie niepełne
    Od: "Kamil Łukasik" <k...@o...pl>

    Witam, mam pytanie odnośnie przysposobienia. W przypadku pełnego sprawa jest
    jasna, wygasają wszelkie prawa i obowiązki rodziców. Wygasa więc potencjalny
    obowiązek alimentacyjny rodziców jak również wylączone zostraje
    dziedziczenie ustawowe. A jak sprawa ma się odnośnie przysposobienia
    niepełnego w tych kwestiach, skoro literatura określe takowe nie niweczy
    powiązań z rodziną naturalną?
    dzkiekuje za odpowiedź, pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-05-20 10:20:04
    Temat: Re: przysposobienie niepełne
    Od: "Kamil Łukasik" <k...@o...pl>

    A jak sprawa ma się odnośnie przysposobienia
    > niepełnego w tych kwestiach, skoro literatura określe takowe nie niweczy
    > powiązań z rodziną naturalną?
    > dzkiekuje za odpowiedź, pozdrawiam

    odnośnnie alimentów juz ustaliłem, powstaje miedzy przysposabiajacym
    obowiazek, zarazem nie gaśnie miedzy rodzicami a przyposposabianym. co do
    dziedziczenia mam jezcze wątpliwości, 937 k.c stanowi że rodzice nie
    dziedzicza, zamiast nich zas przysposabiajacy, a jak jest w druga strone?
    wyglada na to, ze inaczej niz w przypadku pelnego (art 936) dziedziczenie
    jest tu mozliwe. czy tak jest w rzeczywistosci?