  • 1. Data: 2004-05-19 00:00:09
    Temat: przyklad opisu
    Od: Artur <a...@j...net>

    Mam (czesciowo) teoretyczne pytanie.

    Wyobrazmy sobie sytuacje:
    -istnieje portal, ktory udostepnia mozliwosc zakladania kont e-mail dla
    ludzi.
    -portal ten, w pewnym momencie, wprowadza koniecznosc autoryzacji
    podczas wysylania poczty
    -informuje o tym na wlasnych stronach, przy czy obrazuje przyklad w
    nastepujacy sposob:
    "Czemu służy autoryzacja poczty?
    Autoryzacja przy wysyłaniu poczty ma dwa główne cele. Po pierwsze:
    zabezpiecza użytkowników [portalu] przed podszywaniem się pod nich.
    Dzięki temu, otrzymując e-mail z dowolnego konta [portalu] można mieć
    pewność, iż dany list pochodzi od jego właściciela. Oznacza to, iż
    właściciel konta "j...@v...pl" nie może wysylać poczty podając
    się za właściciela skrzynki "t...@o...pl". Mowa tu jest
    oczywiście o wysyłaniu poczty przez serwery [portalu]. Po drugie:
    autoryzacja kładzie znaczną tamę spamowi pochodzącemu z [portalu]. W ten
    sposób podnosi się wiarygodność systemu pocztowego. Przed wprowadzeniem
    autoryzacji bywało, że spamerzy podszywali się pod użytkowników
    [portalu] - zdarzało się także, iż sami użytkownicy kont poczty
    elektronicznej portalu trudnili się procederem spamowania. Autoryzacja
    zlikwiduje lub organiczy istotnie takie poczynania.

    Moje pytanie brzmi - czy taki opis nie rodzi jakisch konsekwencji
    prawnych?

    A.

  • 2. Data: 2004-05-19 00:40:11
    Temat: Re: przyklad opisu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur" <a...@j...net> napisał w wiadomości
    t003.jasien.net...

    Moje pytanie brzmi - czy taki opis nie rodzi jakisch konsekwencji
    prawnych?

    Na przykład jakie? Uzasadnienie, jak uzasadnienie.

  • 3. Data: 2004-05-19 00:51:03
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Artur wrote:

    > [portalu] - zdarzało się także, iż sami użytkownicy kont poczty
    > elektronicznej portalu trudnili się procederem spamowania.

    Jesli to wczesniej robili to autoryzacja im nie przeszkodzi bo
    nie jest od tego.

    > Moje pytanie brzmi - czy taki opis nie rodzi jakisch konsekwencji
    > prawnych?

    Ze niby jak dostaniesz spam z konta z portalu to pozew juz bys
    chcial wysylac? ;)

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 4. Data: 2004-05-19 08:46:50
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

[...]

    1. ja już takie pytanie zadałem.
    2. ten portal to Onet
    3. działasz w imieniu i na rzecz Jana Kowalskiego czy Topornego Buzdygana?
    4. o co dokładnie ci chodzi?

    --
    Falkenstein

  • 5. Data: 2004-05-19 10:02:20
    Od: toop.toop<t...@g...pl>

    takim portalem jest również interia, ale co dziwne spamy nadal
    przychodziły więc założyłam konto w gazecie. Cisza... pustka... brak
    spamów nie wymagana jest autoryzacja.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-05-19 10:08:11
    Od: narmo <n...@z...gxda.pl>

    W artykule <c8fbbc$ff0$1@fargo.cgs.pl> toop.toop napisal(a):

    > takim portalem jest również interia, ale co dziwne spamy nadal
    > przychodziły więc założyłam konto w gazecie. Cisza... pustka... brak
    > spamów nie wymagana jest autoryzacja.

    Autoryzacja nie gwarantuje, że spam nie będzie przychodził na konto, ale
    że z tego konta obcy nie będą mogli wysyłać spamu. Chodzi o to, że
    porządni providerzy blokują konta spamerom, a kiedy każdy może wysyłać
    bez wcześniejszej rejestracji na serwerze, blokowanie nic nie da. Dzięki
    autoryzacji można wysyłać tylko z konta, do którego zna się hasło.
    A jeśli dostawałeś dużo spamu i założyłeś nowe konto, to oczywiste, że
    spamerzy nie znają Twojego nowego adresu i na razie nie będziesz
    dostawał śmiecia.

    --
    Maciek Ananicz
    gg: 2412905

  • 7. Data: 2004-05-19 10:42:41
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Falkenstein napisał(a):

    > 3. działasz w imieniu i na rzecz Jana Kowalskiego czy Topornego Buzdygana?

    Drazmy dalej: czy Toporny Buzdygan ukrywa sie obecnie pod ksywka
    "kaczorek"?
    http://poczta.onet.pl/autoryzacja/

    LOL

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F
    Nie komentujemy i nie komentujemy, dlaczego nie komentujemy.
    (C) by Boguslaw Majewski - MSZ

  • 8. Data: 2004-05-19 10:59:39
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    > Drazmy dalej: czy Toporny Buzdygan ukrywa sie obecnie pod ksywka
    > "kaczorek"?
    > http://poczta.onet.pl/autoryzacja/

    to jeszcze jakiś Toporny Kowalski musi się zgłosić :-)
    będzie małe zoo :p

    chester

  • 9. Data: 2004-05-19 13:20:08
    Od: "Mariusz Wozniak" <x...@g...z._pl_.invalid>

    Użytkownik "Falkenstein" <P...@i...pl> napisał w wiadomości

    > 3. działasz w imieniu i na rzecz Jana Kowalskiego czy Topornego Buzdygana?

    A skad przyszlo do glowy, ze jest to nazwisko? Czyzby toporny buzdygan nie mial
    prawa istniec?
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=6085

    X.