  • 1. Data: 2004-05-18 21:35:32
    Temat: fałszywe zeznanie czy mozna odkrecic
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    Witam

    Znajomy ubiega sie o staly pobyt w Polsce (ma zone Polke i dzieci
    etc.). Sytuacja wyglada tak: w polu 'czy byl skazany' zainteresowany
    napisal ze nie. Prawda jest inna - otrzymal wyrok skazujacy, niby to
    wszystko na pierwszy rzut oka jest proste - jednak gdyby sie temu
    przyjrzec sprawa wyglada troche zawile. Troche trudno jest wytlumaczyc
    jego tok myslenia, ale uwierzcie, ze nie mial intencji skladania
    falszywych zeznan - czy jest jakakolwiek mozliwosc odkrecenia tego
    faktu - jest oczywwiscie mozliwosc odwolania, ale co w tym odwolaniu
    napisac? Ze gdy do rozprawy siedzial w wiezieniu a po rozprawie od razu
    uwolniony - to mozna w domysle uznac = ze zostal uniewinniony? Czy po
    prostu przyznac sie, ze nie mial intecji oszukac nikogo?

    Jesli juz zapadla decyzja - jak dlugo ona obowiazuje (myslalem nad
    napisaniem nowej prosby ;)).

    --
    pozdrawiam rafi
    www.TwojSklep.bazarek.pl - Twój naprawdę DARMOWY sklep internetowy...

  • 2. Data: 2004-05-18 21:57:52
    Temat: Re: fałszywe zeznanie czy mozna odkrecic
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ErkA" <U...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns94EDEFFEB1B61WpiszTuSwojIDToken@193.110.122.
    80...

    Trochę to skomplikowane. Po pierwsze to napisz, czy ów znajomy był
    skazany, czy nie. No bo już nie wiem, czy był tylko aresztowany i go
    uniewinniono. Po drugie istotne jest jaki dostał wyrok i kiedy to było, bo
    skazania ulegają zatarciu. Może skazanie się już zatarło. Po trzecie ja
    bym na jego miejscu się tłumaczył, że nie zna języka polskiego biegle i
    się pomylił. Teraz się dopytał, wniosek sobie pooglądał no i prostuje. w
    wypadku obcokrajowca to przejdzie. Jeśli był skazany, to sprawa i tak
    najpewniej wyjdzie, bo przecież to jest rejestrowane. Lepiej się samemu
    przyznać.

    No i teraz przyszło mi do głowy najważniejsze. W jakim kraju był skazany.
    Bo w tym wypadku do zatarcia skazania stosuje się moim zdaniem prawo
    miejscowe.

  • 3. Data: 2004-05-19 22:16:00
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Trochę to skomplikowane. Po pierwsze to napisz, czy ów znajomy był
    > skazany, czy nie.
    Otrzymal wyrok typu grzywna 80 x stawek dziennych, ale zostalo mu
    uznane, ze siedzial w areszcie - to nic nie placil. Po rozprawie
    zostawl wypuszczony do domu.

> [...]

    > Może skazanie się już
    > zatarło. Po trzecie ja bym na jego miejscu się tłumaczył, że nie
    > zna języka polskiego biegle i się pomylił.
    Jest jakies wyjscie.

> [...]
    > przejdzie. Jeśli był skazany, to sprawa i tak najpewniej wyjdzie,
    > bo przecież to jest rejestrowane. Lepiej się samemu przyznać.
    Z pewnoscia, jednak cala sprawa jest naprawde zagmatwana.

    > No i teraz przyszło mi do głowy najważniejsze. W jakim kraju był
    > skazany. Bo w tym wypadku do zatarcia skazania stosuje się moim
    > zdaniem prawo miejscowe.
    Byl skazany w Polsce, rozprawa byla na poczatku roku.

  • 4. Data: 2004-05-20 18:42:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ErkA" <U...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns94EF2B72C1CCWpiszTuSwojIDToken@193.110.122.8
    0...

    > Byl skazany w Polsce, rozprawa byla na poczatku roku.

    A wyrok się uprawomocnił, czy ktoś się odwołał.

  • 5. Data: 2004-05-27 11:51:21
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > A wyrok się uprawomocnił, czy ktoś się odwołał.

    nikt sie nie odwolywal i nie wiem czy sie uprawomocnil. Ale wiem, ze
    sie przyznal do winy i nie robil problemow. Zreszta z tego co mi
    opowiadal, to bylo tak: Prokurator powiedzial, ze jak przyzna sie do
    winy, to pusci go wolno i nie bedzie robil zadnych problemow. Przyznal
    sie do winy, wyjechal z kraju, wrocil po paru latach i na lotnisku
    dowiedzial sie, ze jest wyslany za nim list gonczy... ot cala historia,
    "oszukany" przez prkuratora, w ogole dziwna sprawa ;(.

  • 6. Data: 2004-05-27 15:24:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ErkA" <U...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns94F68CF35F5E0WpiszTuSwojIDToken@193.110.122.
    80...

    Coś w Twoim opowiadaniu się nie klei. Jeśli gość został skazany przed
    kilku laty, to do jakiej sprawy wydano za nim list gończy? Może tu chodzi
    o dwie zupełnie inne sprawy i stąd zamieszanie.

  • 7. Data: 2004-05-28 12:00:32
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Coś w Twoim opowiadaniu się nie klei. Jeśli gość został skazany
    > przed kilku laty, to do jakiej sprawy wydano za nim list gończy?
    > Może tu chodzi o dwie zupełnie inne sprawy i stąd zamieszanie.

    kropelka wszystko sklei ;). Otoz przekraczal nielegalnie granice
    (przyznal sie, dogadal z prokuratorem i zostal wypuszczony do domu) -
    list gonczy wyslano dopiero wtedy, gdy nie stawial sie na rozprawe o
    ktorej nic nie wiedzial (poniewaz wyjechal z kraju). to byla ciagle ta
    sama sprawa. Poza tym nie zostal skazany - tylko - przy nielegalnym
    przekraczaniu granicy - zlapany, przyznal sie do winy, dogadal sie
    prokuratorowi - nawet cos placil - wypuscicli do domu i koniec...
    przylatuje do kraju i zonk...

  • 8. Data: 2004-05-28 20:27:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ErkA" <U...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns94F78E81DC4B8WpiszTuSwojIDToken@193.110.122.
    80...

> [...]
    > przekraczaniu granicy - zlapany, przyznal sie do winy, dogadal sie
    > prokuratorowi - nawet cos placil - wypuscicli do domu i koniec...

    No to jest obecnie nie karany. Przynajmniej nie jest karany za to
    nielegalne przekroczenie granicy, bo o innych jego winach nie piszesz.

    Natomiast zastanawia mnie, co on płacił temu prokuratorowi. Łapówkę, żeby
    go wypuścił? Bo nic innego mi do głowy nie przychodzi. :-))