  • 1. Data: 2002-02-07 19:04:13
    Temat: przesylki z allegro
    Od: m...@P...com (Bartlomiej M)

    Witam!
    Czy ktos moze mi powiedziec, co nalezy zrobic jezeli dostalem paczke z
    allegro, ale zamiast wylicytowanego przedmiotu znalazlem np. odwaznik,
    ziemniaki... czy takiego goscia da sie namierzyc ? prosze o odp na
    meila!
    pozdr!
    Bartlomiej M
    mailto:m...@p...com
    http://www.owoce.prv.pl/

  • 2. Data: 2002-02-07 19:17:46
    Temat: Re: przesylki z allegro
    Od: m...@P...com (Bartlomiej M)

    On Thu, 07 Feb 2002 19:04:13 GMT, m...@P...com (Bartlomiej M)
    wrote:

> [...]
    >allegro, ale zamiast wylicytowanego przedmiotu znalazlem np. odwaznik,
    >ziemniaki... czy takiego goscia da sie namierzyc ? prosze o odp na

    no tak... towar nie poszedl przez allegro, tylko poza aukcja, gosc
    wysylal meile ze strony, czy jestem w stanie jakos odzyskac pieniadze
    lub namierzyc goscia przez policje/prokurature ?

    pozdr!
    Bartlomiej M
    mailto:m...@p...com
    http://www.owoce.prv.pl/

  • 3. Data: 2002-02-07 19:58:09
    Od: MaXxX <m...@r...pl>

    Dnia Thu, 07 Feb 2002 19:17:46 GMT, Bartlomiej M (m...@P...com) pisze na
    pl.soc.prawo:

    > no tak... towar nie poszedl przez allegro, tylko poza aukcja, gosc
    > wysylal meile ze strony, czy jestem w stanie jakos odzyskac pieniadze
    > lub namierzyc goscia przez policje/prokurature ?

    Pokpiłeś.

    Zanim zapłaciłeś, powinieneś był skontaktować się osobiście - telefon masz
    chyba? - i dokonać ustnego potwierdzenia transakcji. Najlepiej z
    potwierdzeniem numeru telefonu: dzwoni gość do Ciebie, pytasz o jego numer, i
    oddzwaniasz. Jak coś rypnie, to zawsze wiesz gdzie szukać, a nie wiatru w
    polu.

    --
    MaXxX
    - znudziło mnie pisanie idiotyzmów,

  • 4. Data: 2002-02-07 20:03:35
    Od: m...@P...com (Bartlomiej M)

    On Thu, 7 Feb 2002 20:58:09 +0100, MaXxX <m...@r...pl>
    wrote:

> [...]
    >oddzwaniasz. Jak coś rypnie, to zawsze wiesz gdzie szukać, a nie wiatru w

    no fajnie... mam jego adres (albo kolegi) bo gdzies kasa musi isc, czy
    moge zlozyc na policje doniesienie o przestepstwie ?
    pozdr!
    Bartlomiej M
    mailto:m...@p...com
    http://www.owoce.prv.pl/

  • 5. Data: 2002-02-07 21:08:03
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

    Takie dzialanie moze byc zakwalifikowane jako czyn z art 286kk. Oczywiscie
    mozesz zlozyc zawiadmoienie na policje - w teorii znalezienie goscia to
    zaden problem. Przeciez wysylasz forse na nazwisko i adres konkretnej osoby,
    ktora po te pieniadze stawia sie na poczte z dowodem osobistym. No chyba ze
    dowod lewy.....

    Cezar

  • 6. Data: 2002-02-07 23:06:35
    Od: z...@t...pl (Robert W. Jaroszuk)

    On Thu, 07 Feb 2002, Bartlomiej M wrote:

[...]

    Skontaktuj sie z allegro: http://www.allegro.pl/komentarz.php

    Oni maja mozliwosc wysledzenia skad sie laczyl taki delikwent, a poza tym
    zglos sprawe Policji.

    Zim

    --
    ............... Robert Jaroszuk - <z...@t...pl> ................
    GCS/IT/O d? s: a-- C+++ UL++++$ P+ L+++>++++$ E- W- N+ w--- O-

  • 7. Data: 2002-02-08 00:59:30
    Od: a...@n...net (Marcin Debowski)

    On 8 Feb 2002 00:06:35 +0100, Robert W. Jaroszuk <z...@t...pl> wrote:
    >Skontaktuj sie z allegro: http://www.allegro.pl/komentarz.php
    >
    >Oni maja mozliwosc wysledzenia skad sie laczyl taki delikwent, a poza tym
    >zglos sprawe Policji.

    Jeśli nie otworzył paczki "komisyjnie" na poczcie, lub w obecności kuriera
    to se może zgłaszać na Policję i innych instancji z łatwym do przewidzenia
    skutkiem.

    --
    Marcin Dębowski

  • 8. Data: 2002-02-08 01:07:12
    Od: z...@t...pl (Robert W. Jaroszuk)

    On Fri, 08 Feb 2002, Marcin Debowski wrote:

    ; On 8 Feb 2002 00:06:35 +0100, Robert W. Jaroszuk <z...@t...pl> wrote:
    ; >Skontaktuj sie z allegro: http://www.allegro.pl/komentarz.php
    ; >
    ;
    ; Jeśli nie otworzył paczki "komisyjnie" na poczcie, lub w obecności kuriera
    ; to se może zgłaszać na Policję i innych instancji z łatwym do przewidzenia
    ; skutkiem.

    Właśnie nie.
    Nie znam tej konkretnej sytuacji, ale mój kolega miał podobny problem.
    Kupił od kogos na allegro film na DVD, w paczce przyszedł ładnie wycięty
    kawałek kartonu.
    Zgłosił to pracownikom allegro, ci z kolei mu powiedzieli ze mieli kilka
    podobnych zgłoszeń, dotyczących tego samego sprzedającego.
    Powiadomili policję, która zajęła się sprawą.

    Nikt nie wymagał żadnego komisyjnego otwierania paczek.

    Zim

  • 9. Data: 2002-02-08 01:35:32
    Od: "soulie" <s...@w...pl>

    "Cezar" <c...@b...pl> wrote in message news:a3uq3o$2o1$1@news.tpi.pl...

> [...]
    osoby,
    > ktora po te pieniadze stawia sie na poczte z dowodem osobistym. No chyba

    mialem taki przypadek, dostalem papiery zamiast procesora. Zglosilem na
    policje podajac
    numer konta bankowego na ktore szly pieniadze ale umozono sprawe. W pismie z
    policji
    napisano, ze bank nie wyrazil zgody na ujawnienie danych wlasciciela konta.
    Uwazam to za
    straszna kpine.

    szacunek
    s.

  • 10. Data: 2002-02-08 03:28:45
    Od: a...@n...net (Marcin Debowski)

    On 8 Feb 2002 02:07:12 +0100, Robert W. Jaroszuk <z...@t...pl> wrote:
> [...]
    >Powiadomili policję, która zajęła się sprawą.
    >
    >Nikt nie wymagał żadnego komisyjnego otwierania paczek.

    A jeśli nie będą mieli kilku podobnych zgłoszeń, bo oszust będzie nieco
    bardziej inteligentny? Powiadomić allegro trzeba, ale niczego to
    nie gwarantuje. W skrajnym przypadku można być pewnie oskarżonym
    o zniesławienie. Tylko komisyjne otwarcie paczki daje Ci rozsądną szansę
    odzyskania pieniędzy i dziwie się, że ludzie mają tak mało wyobraźni, że
    tego nie robią, bo to w końcu żaden problem.

    --
    Marcin Dębowski