  • 1. Data: 2006-04-04 09:07:06
    Temat: przepracowane nodgodziny
    Od: "as_artur" <a...@f...onet.pl>

    Mam takie pytanie odnoscnie przepracowanych nadgodzin.
    Czy za przepracowane nadgodziny (praca po przepracowanych 8 godzin normalenj
    pracy) może mi sie należeć wolne jesli bym tego chcial ? Czy to jest zgodne
    z prawem ? A jesli tak to ile moze być nadgodzin.

    Artur

  • 2. Data: 2006-04-04 09:27:31
    Temat: Re: przepracowane nodgodziny
    Od: "Wojtek" <a...@a...lo>

    Użytkownik "as_artur" <a...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > normalenj pracy) może mi sie należeć wolne jesli bym tego chcial ? Czy to
    > jest zgodne z prawem ? A jesli tak to ile moze być nadgodzin.

    jasne, że możesz. Przelicznik godzin 1:1 czyli 8 nadgodzin = wolny dzien
    (jeśli pracodawca się oczywiscie zgodzi )

  • 3. Data: 2006-04-04 09:57:53
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 4 kwi o godzinie 11:27, na pl.soc.prawo, Wojtek napisał(a):

    > jasne, że możesz. Przelicznik godzin 1:1 czyli 8 nadgodzin = wolny dzien
    > (jeśli pracodawca się oczywiscie zgodzi )

    Tylko nie bić :)
    To w sumie nie opłaca się robić "takich nadgodzin".
    Dlaczego? Ano skoro 1:1 ...... :)
    To ja wolałbym dostać za 9 i 10 godzinę po 50% więcej (czyli za dwie
    godziny mamy już trzy!) oraz za 11 i 12 godzinę po 100% (czyli mamy cztery
    godziny.
    Razem CZTERY nadliczbowe godziny dają nam ...... 7 godzin "zwykłych"

    Zostanę dłużej 4 godziny i mam PRAWIE tyle samo co cały dzień pracy (8
    godzin) - więc gdzie tu logika ludzi którzy "wybierają" wolne za
    nadgodziny?
    Chyba że nie maja JUŻ urlopu a potrzebują dzień wolny .... wtedy można
    zrozumieć ich "wymianę.

    Acha - wybór czy "wolne" czy płatność należy nie do pracodawcy tylko do
    pracobiorcy.

    --
    Herbi
    04-04-2006 11:57:44

  • 4. Data: 2006-04-04 10:07:44
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Herbi napisał(a) :

    > To ja wolałbym dostać za 9 i 10 godzinę po 50% więcej (czyli za dwie
    > godziny mamy już trzy!) oraz za 11 i 12 godzinę po 100% (czyli mamy cztery

    Źle. Już chyba od 3 lat wszystkie są po 50%.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 5. Data: 2006-04-04 10:17:36
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 4 kwi o godzinie 12:07, na pl.soc.prawo, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Źle. Już chyba od 3 lat wszystkie są po 50%.

    Zauważyłem że są "50" - tylko w wolne dni są "100".
    Dzięki, zostałem zmuszony do zerknięcia do KP ;)

    --
    Herbi
    04-04-2006 12:17:34

  • 6. Data: 2006-04-04 12:51:55
    Od: "Władysław Skoczylas" <d...@i...pl>

> [...]
    > godziny.
    > Razem CZTERY nadliczbowe godziny dają nam ...... 7 godzin "zwykłych"
    [..]

    A nie jest tak że:
    Jeżeli pracobiorca powie: "chcę wolne: dostaje 1:1
    jak pracodawca powie: :idź na wolne" to jest za 1godz 2godz wolnego?

    Władysław

  • 7. Data: 2006-04-04 15:21:33
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Władysław Skoczylas" napisał:

    > A nie jest tak że:
    > Jeżeli pracobiorca powie: "chcę wolne: dostaje 1:1

    Art. 151 z dwójką: Nie powie - napisze.

    > jak pracodawca powie: :idź na wolne" to jest za 1godz 2godz wolnego?

    Jw.: w wymiarze o połowę wyższym niż liczba przepracowanych godzin
    nadliczbowych.

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Dozwolone od lat 18:
    http://aicha.opowiadania.org

  • 8. Data: 2006-04-04 19:13:55
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Dokladnie:
    jezeli wyrazisz zgode to 1 za 1 , jezeli nie to 1 za 1.5.

    K.

  • 9. Data: 2006-04-04 19:14:13
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    PS: