  • 1. Data: 2002-05-24 08:47:27
    Temat: przeniesienie działalności gospodarczej (prośba - długie)
    Od: "Radmar" <k...@i...pl>

    Prowadzę działalność gospodarczą do 11.2000. W związku z kupnem mieszkania w
    innym mieście (zmiana województwa) chciałbym przenieść siedzibę firmy do
    nowego mieszkania. Do tej pory uzyskiwałem sprzeczne informacje na ten temat
    sprzeczne informacje.
    Raz informowano mnie, że istnieje możliwość "podłączenia (?)" zaświadczenia
    o wpisie działalności gospod. wydawanej w nowym UM do zaświadczenia wydanego
    przez poprzedni UM. Dzisiaj z kolei otrzymałem informację, że nie mogę nic
    zmieniać i muszę złożyć wniosek o nowy wpis.
    Dodam, że z prowadzoną aktualnie działalnością gospodarczą wiąże się sporo
    umów (m. in leasing). Jak najlepiej wybrnąć z tej sytuacji ?
    Przyjąłem następującą procedurę, ale może istnieje lepszy sposób ?

    1) Wymeldowanie z miasta A (wykonane)
    2) Zameldowanie w mieście B (wykonane)
    3) Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej w mieście B
    4) Zmiana danych osobowych w Urzędzie Statystycznym w mieście A (podobno nie
    ma możliwości zrobienia tego w mieście B ?)
    5) Wizyta w Biurze rachunkowym w mieście B celem podpisania stosownej umowy
    6) Urząd Skarbowy w mieście B.
    i dalej ZUS, banki, itp.

    Wszystko fajnie, ale co zrobić na przykład z płatnością VAT ? Wiadomo, że
    trzeba go uiścić do 25-go następnego miesiąca, a jeśli nie zdążę dojść do
    pktu 6 ? W poprzednim Urzędzie Skarbowym już chyba nic nie mogę składać, bo
    przecież się wymeldowałem. A co na przykład z fakturami ? Przecież w tej
    chwili już mam inne dane osobowe.

    Proszę o pomoc, ponieważ to chyba mnie przerasta :-(

    Z góry dziękuję za wszelkie porady i wskazówki.

  • 2. Data: 2002-05-24 21:34:21
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 24 May 2002 10:47:27 +0200), "Radmar"
    <k...@i...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >przez poprzedni UM. Dzisiaj z kolei otrzymałem informację, że nie mogę nic
    >zmieniać i muszę złożyć wniosek o nowy wpis.

    To zależy. Możesz:
    a) wyrejestrować w starym miejscu i zarejestrować w nowym, ale nie
    wiem jak wtedy US, NIP i REGON... Prawdopdoobnie zmiana...

    b) możesz zostać przy starym UM, US itp, a tylko złożyć tam o
    aktualizację i zostać w starych urzędach. Wada -- będziesz miał daleko
    do US...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2002-05-27 07:42:24
    Od: "Radmar" <k...@i...pl>

    > To zależy. Możesz:
    > a) wyrejestrować w starym miejscu i zarejestrować w nowym, ale nie
    > wiem jak wtedy US, NIP i REGON... Prawdopdoobnie zmiana...

    US na pewno się zmienia, bo przecież zmieniam również miejsce zameldowania
    na pobyt stały ;-)
    NIP na pewno nie, bo przecież jest to numer unikatowy. REGON chyba również
    (jednoznacznie identyfikuje firmę) ?
    Firmy nie mogę wyrejestrować "do tak", bo co np. z leasingiem ? US nie uzna
    mi go i każe zapłacić VAT, a leasingodawca zabierze sprzęt...

    > b) możesz zostać przy starym UM, US itp, a tylko złożyć tam o
    > aktualizację i zostać w starych urzędach. Wada -- będziesz miał daleko
    > do US...

    Ten wariant całkowicie odpada - muszę przenieść działalność.

    Nawiasem mówiąć to dziwi mnie mały odzew na grupie - czyżby nikt nie
    przenosił firmy do innego miasta ?!

  • 4. Data: 2002-05-27 11:27:28
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Radmar" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nawiasem mówiąć to dziwi mnie mały odzew na grupie - czyżby nikt nie
    > przenosił firmy do innego miasta ?!

    Przenosiłem Sp. z o. ale to inna procedura.

    Generalnie wszystkim w "starym" miejscu musisz zgłosić przeniesienie
    działaności , w "nowym" też. NIP się nie zmieni, REGON - pierwszy
    człon nie, ale ostatni człon pełnego numeru dotyczy miejsca
    działalności i on się zmienia (chociaż nawet nie będziesz o tym
    poinformowany).
    Szczegóły - najlepiej w miejscu, gdzie przenosisz działalność - to z
    nimi będziesz teraz współpracował.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 5. Data: 2002-05-27 17:09:17
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 27 May 2002 09:42:24 +0200), "Radmar"
    <k...@i...pl> był(a) napisał(a):

    >US na pewno się zmienia, bo przecież zmieniam również miejsce zameldowania
    >na pobyt stały ;-)

    Niekoniecznie. Ostatnio dowiadywałem się w tej sprawie i pani
    urzędniczka stwierdziła, że US se można wybrać, jaki się chce. Nie
    wiem, czy miała rację...

    >NIP na pewno nie, bo przecież jest to numer unikatowy. REGON chyba również
    >(jednoznacznie identyfikuje firmę) ?

    Jeśli WYREJESTROWUJE FIRMĘ i REJESTRUJE OD NOWA, to jest to INNA
    FIRMA. Jeśli jednoosobowa to NIP jest jego, ale jeśli SC czy ZOO, to
    pewnie się zmieni...