  • Data: 2005-03-08 19:32:41
    Temat: Re: przeniesienie do rezerwy?
    Od: "ag" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "telemahos" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:d0ko7h$aa8$1@news.onet.pl...
    > Witam! Na necie znalazlem cos takiego:
    > "Poza tym powodem przeniesienia do rezerwy bez odbycia służby wojskowej
    > jest osiągnięcie określonego wieku przez poborowego. Do rezerwy
    > przenoszeni są poborowi, którzy nie zostali powołani do zasadniczej służby
    > wojskowej do końca roku kalendarzowego, w którym ukończyli 24 rok życia (a
    > zatem nie do 24 urodzin)."
    >
    > W mojej sytuacji to wygladalo tak: jestem z rocznika 1978, w 1999 zaczalem
    > studia (odroczenie do 2003), ale po pol roku wylecialem ze studiow. Tak
    > wiec odroczenie zostalo automatycznie anulowane. Zaraz po tym zglosilem w
> [...]

    jak dla mnie to może się skończyć w sadzie jeśli będziesz uparty i odmówisz
    wziecia biletu (jeśli go wystawią)
    tylko sprawa jest zasadnicza - czy spełniłeś wojskowy obowiązek meldunkowy
    po "powrocie z zagranicy" bo jeśli nie spełniłeś to nie łapiesz się na
    Art.46 1. Ustawy o powszechnym obowiązku.... bo Art 46. 1. 2)d) -
    niespełnienie obowiązku meldunkowego;
    jeśli dojdzie do rozprawy mogą też się powoływac na Art 46. 1. 2)a) że mieli
    za mało czasu na manewry po powrocie Twoim z zagranicy
    czyli ja bym jeszcze poczekał do końca przyszłego roku z kombinowaniem
    książeczki....

    co innego gdybyś został w Polsce po skresleniu z listy studentów; odroczenie
    zgodnie z Art.39.6. traci wazność , ale pamietac trzeba że traci z momentem
    skreślenia z listy studentów ale już obowiązek poinformowania o tym fakcie
    WKU spoczywa na Rektorze a nie na poborowym...

    pozdr;
    ag