  • 1. Data: 2006-04-20 08:19:41
    Temat: 1 i 3 maj, dziwne zachowanie
    Od: "xxx" <x...@x...pl>

    Witam,

    brat powiedział mi, że u niego w pracy nakzano im odrabiac jeden z dwóch dni
    wolnych w maju (1 lub 3).
    Kieronik pooluje sie na jakis przepis, że jeżeli są dwa dni wolne w tygodniu
    tj. tu akurat te swieta to jeden z nich należy odrobić.

    Prawda to?

    --
    xxx

  • 2. Data: 2006-04-20 08:33:03
    Temat: Re: 1 i 3 maj, dziwne zachowanie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    xxx wrote:

> [...]
    > Kieronik pooluje sie na jakis przepis, że jeżeli są dwa dni wolne w
    > tygodniu tj. tu akurat te swieta to jeden z nich należy odrobić.

    Brzmi to trochę inaczej, ale wychodzi na to samo.

    Art 130 § 2. Każde święto występujące w okresie rozliczeniowym i
    przypadające w innym dniu niż niedziela obniża wymiar czasu pracy o 8
    godzin. Jeżeli jednak w tygodniu obejmującym siedem dni od poniedziałku
    do niedzieli, wystąpią dwa święta w inne dni niż niedziela, obniżenie
    wymiaru czasu pracy o 8 godzin następuje tylko z tytułu jednego z tych
    świąt.

    Formalnie wychodzi na to, że jeśli są dwa święta 1 i 3, to sobota (6)
    nie jest dniem wolnym. I ewentualne "odrabianie" dotyczy właśnie tej
    soboty.

  • 3. Data: 2006-04-20 08:47:12
    Od: "xxx" <x...@x...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości :

    > Formalnie wychodzi na to, że jeśli są dwa święta 1 i 3, to sobota (6)
    > nie jest dniem wolnym. I ewentualne "odrabianie" dotyczy właśnie tej
    > soboty.

    a jeśli soboty ma niepracujące (wszystkie)?

    --
    xxx

  • 4. Data: 2006-04-20 09:11:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    xxx wrote:

    > a jeśli soboty ma niepracujące (wszystkie)?

    Więc właśnie piszę, że nie wszystkie. Bo w tygodniu z dwoma świętami
    sobotę ma pracującą.

  • 5. Data: 2006-04-20 11:33:11
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "jureq" napisał:

> [...]

    > Formalnie wychodzi na to, że jeśli są dwa święta 1 i 3, to sobota
    > (6) nie jest dniem wolnym. I ewentualne "odrabianie" dotyczy właśnie

    Okres rozliczeniowy to co najmniej miesiąc. Więc wcale nie musi to być
    6 maja. Równie dobrze może być każda inna sobota w tym miesiącu. Tym
    bardziej, że nikt nie przyjdzie 6-go do pracy, jeśli na 2, 4 i 5 wziął
    sobie urlop.

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Dozwolone od lat 18:
    http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

  • 6. Data: 2006-04-20 11:35:53
    Od: Schwester <j...@c...com>

    jureq napisał(a):

    > Więc właśnie piszę, że nie wszystkie. Bo w tygodniu z dwoma świętami
    > sobotę ma pracującą.

    A u mnie w pracy powiedzieli, że skoro w regulaminie pracy jest
    napisane, że wszystkie soboty są wolne to nie ma kiedy odrobić i mamy
    gratis jeden dzień wolny

    --
    pozdrawiam
    Schwester

  • 7. Data: 2006-04-20 13:12:09
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Schwester" napisał:

    > A u mnie w pracy powiedzieli, że skoro w regulaminie pracy jest
    > napisane, że wszystkie soboty są wolne to nie ma kiedy odrobić i
    > mamy gratis jeden dzień wolny

    To też jedna z możliwości. Byle tylko nie "zapomnieli" uwzględnić tego
    dnia w miesięcznym rozliczeniu czasu pracy.

    Pozdrawiam - Aicha

  • 8. Data: 2006-04-22 20:02:12
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik jureq napisał:

> [...]
    >
    > Formalnie wychodzi na to, że jeśli są dwa święta 1 i 3, to sobota (6)
    > nie jest dniem wolnym. I ewentualne "odrabianie" dotyczy właśnie tej

    Z tego co slyszalem, to Leszek Miller zafundowal nam takie fajne coś (za
    jego rzadow zmieniano ustawe).

    pozdsr