  • 1. Data: 2004-12-17 13:53:40
    Temat: przekazanie czesci spadku - jak najkorzystniej?
    Od: "KR" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    Sprawa wyglada nastepujaco. Jestem spadkobierca ustawowym. Spisany zostal
    testament, na mocy ktorego calosc spadku dziedziczy drugi spadkobierca ustawowy.
    Wiecej spadkobiercow ustawowych nie ma, co zonacza, ze przysluguje mi zachowek w
    wysokosci 1/4 wartosci spadku (polowa z tego, co dziedziczylbym ustawowo). Drugi
    spadkobierca chce przekazac mi przyslugujaca mi czesc spadku dobrowolnie. Jak
    najkorzystniej to zrobic? Darowizna jest kosztowna. Czy jezeli zloze pozew o
    zachowek i przeprowadze postaepowanie koszty beda nizsze? Inne propozycje? Z
    gory dziekuje za pomysly lub rozwiazania, chetnie ze stawkami oplat, badz
    linkami gdzie moglbym doczytac w temacie.
    K.