  • 1. Data: 2004-12-17 11:32:26
    Temat: niezgodnosc umowy z trescia weksla i deklaracji
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Jest sobie umowa kredytowa gdzie w paragrafie dotyczącym zabezpieczeń
    pisze "poręczenie 6 osób fizycznych".

    Jest sobie (na jednej kartce) deklaracja wekslowa i poręczenie wekslowe
    za zobowiązania wynikające z wyżej wymienionej umowy. Poręczenie
    podpisane jest przez _4_ osoby fizyczne.

    Jest sobie weksel poręczony przez 4 osoby fizyczne.

    Jakie mogą być konsekwencje niezgodności treści umowy z deklaracją
    i poręczeniem oraz treścią weksla w przypadku dochodzenia przez
    wierzyciela swych roszczeń przed sądem?

  • 2. Data: 2004-12-17 12:15:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Dec 2004, jaszczur wrote:

> [...]
    >+
    >+ Jakie mogą być konsekwencje niezgodności treści umowy z deklaracją

    Moment.
    Ale ja niezgodności nie widzę - przecież NIE piszesz jakoby w umowie
    stwierdzono że "poręczenie jest zawarte w JEDNEJ umowie która jest
    przez WSZYSTKICH poręczycieli zabezpieczona wekslem" !
    Coś stoi na przeszkodzie żeby uznać że 2 osoby poręczyły "inaczej" ?
    [punkt siedzenia wierzyciela - prezentacja przykładowa]
    ...z tymi 2. pozostałymi osobami zawarliśmy nieskuteczną umowę
    ustną, więc z ich poręczenia rezygnujemy i bierzemy za frak tych
    co weksel podpisali...
    [koniec punktu siedzenia]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-12-19 12:38:17
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "jaszczur" <j...@a...at.reply-to.invalid> napisał w
    wiadomości
    or.workplace.pl...
> [...]
    >
    > Jakie mogą być konsekwencje niezgodności treści umowy z deklaracją
    > i poręczeniem oraz treścią weksla w przypadku dochodzenia przez

    Żadne. To nie ma znaczenia procesowego.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko