  • 1. Data: 2005-11-08 22:20:43
    Temat: prywatna szkola - czesne
    Od: "czaq" <c...@s...o2.pl>

    Witam. Byc moze bylo to juz walkowane, ale moj przypadek jest troszke inny
    :)

    Otoz uczeszczalem przez ostatni rok szkolny na prywatna uczelnie. Zarowno
    oplaty jak i zajecia trwaly 12 miesiecy. W sierpniu zlozylem podanie o
    wyrazenie zgody na przeniesienie na uczelnie panstwowa na II rok. Bo wielu
    bojach taka zgode otrzymalem. Wystarczylo tylko zeby przeslali moje papiery
    do nowej szkoly. Dziwnie dlugo im to zajelo bo az prawie 3 tyg. Mimo
    licznych telefonow byly rozne wymowki - ze pani z dziekanatu jest na
    urlopie, ze mieli duzo interesantow itp. Teraz wiem dlaczego ... przyszlo mi
    wezwanie do zaplaty zaleglosci za wrzesien, pazdziernik i listopad - 790zl
    :(
    Po dzisiejszym telefonie okazalo ze za dwa ostatnie miesiace nie powinienem
    byc naliczony, ale za wrzesien owszem, poniewaz zgoda wyszla od nich 7 dnia
    miesiaca !! Czyli bylem u nich studentem przez tydzien czasu i chca mnie
    obciazyc kwota 250zl. Wszystkie moje papiery sa juz na nowej uczelni, wiec
    czy 'prywaciarze' moga sie czegos ode mnie domagac ? Czy moge ich wysmiac i
    dac sobie spokoj? :)

    Pozdrawiam serdecznie

  • 2. Data: 2005-11-09 22:30:39
    Temat: Re: prywatna szkola - czesne
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    czaq wrote:
> [...]
    > oplaty jak i zajecia trwaly 12 miesiecy. W sierpniu zlozylem podanie o
    > wyrazenie zgody na przeniesienie na uczelnie panstwowa na II rok.

    Przepraszam, ale jakiej zgody? Dlaczego poprzednia uczelnia ma się
    zgadzać na rezygnację? To raczej ta nowa musi się zgodzić na przyjęcie Cię.
    Tak czy inaczej uczelnia nie ma prawa zmuszać Cię do płacenia za
    zajęcia, w których nie będziesz uczestniczyć. A o rezygnacji, jak
    rozumiem, powiadomiłeś ich już w sierpniu.

    Żeby móc Cię tymi kosztami obciążać, musieliby mieć taki zapis w umowie.
    A to jest niemożliwe, bo gdyby go mieli, to byłby nielegalny.
    Szkoły, które próbowały sobie gwarantować w umowach konieczność płacenia
    za zajęcia po rezygnacji, a więc za te zajęcia, o których z góry było
    wiadomo, że będą niewykorzystane, miały już problemy.

    Dlatego zamiast ich wyśmiewać możesz ich postraszyć Urzędem Ochrony
    Konkurencji i Konsumentów.

    --
    MArta
    m...@N...pl