    From: "Joanna" <y...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prywatna sprzedaz - umowa
    Date: Thu, 12 Feb 2004 19:48:26 +0100

    Witam,
    w umowach zawieranych z firmami (w uproszczeniu) sa rozne klauzule
    niedozwolone. Wiadomo, ze nawet jak sprzedawca umiesci w umowie cos czego
    nie wolno to i tak nie jest to wiazace dla kupujacego. Mam wiec pytanie czy
    cos takiego dotyczy takze umow kupna-sprzedazy zawieranych pomiedzy osobami
    prywatnymi.
    Dowiedzialam sie bowiem, ze w niektorych umowach kupna-sprzedazy zwierzat
    (tu chodzilo o koty) sprzedawca (hodowca) zawiera np. takie rzeczy jak:
    koniecznosc karmienia konkretna karma, wizyty u konkretnego lekarza,
    obowiazek wpuszczana hodowcy co jakis czas aby zobaczyl jakie warunki ma kot
    itp. Zgodnie z umowa podanie innej karmy czy wizyta u innego lekarza
    skutkuje odebraniem kota, bez zwrotu pieniedzy. Z tego co wiem to umowa taka
    jest "bezterminowa".

    Jak wiec takie cos wyglada od strony prawnej?

    Pozdrawiam,
    Joanna