  • 11. Data: 2006-02-11 12:46:23
    Temat: Re: protokół z rozprawy a zeznania świadka
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Przede wszystkim to z powództwem prywatnym. Co to jest powództwo o
    > poświadczenie nieprawdy w protokole?

    Wydaje mi sie, ze takie cos z urzedu podpada pod falszowanie dokumentacji
    sadowej (czy jak to tam zwal...) albo wrecz podejrzenie korupcji, bo
    przeciez stronniczosc protokolowania nie bierze sie znikad ;-) No wlasnie...
    co zarzucic? :-)

    Aha, jeszcze w kwestii dyktafonu i "Niby jedynie za zgoda sadu. Ale nie ma
    nigdzie zadnej sankcji za zlamanie tego przepisu, wiec jesli to uczynisz
    inteligentnie" - czy to moze byc podstawa wykluczenia nagrywajacego z
    dalszych posiedzen sadu? Obilo mi sie o uszy, ze sad ma prawo odmowic
    wpuszczania ktorejs ze stron, jezeli swiadomie zakloca proceduralne
    funkcjonowanie Wysokiego Sadu. Czy dobrze mi dzwoni? :-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 12. Data: 2006-02-11 13:31:25
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > Przede wszystkim to z powództwem prywatnym. Co to jest powództwo o
    > poświadczenie nieprawdy w protokole?

    Nie jestem prawnikiem, ale z tego co pamietam to art 231 k.k. to normuje z
    uwagi na fakt iz sedzia jest funkcjonariuszem publicznym, a ustawa stanowi w
    tresci art.158 k.p.c. (w k.p.k. nie wiem) co ma protokól zawierac. Jak
    zapewne wiemy sedzia jest zwiazany ustawą wiec jakby nie patrzec takie
    dzialnie jak wybiórcze protokolowanie wypelnia znamiona przestepstwa.

    Mam znajomego, ktoremu prokuratura odmowila wszczecia postepowania nie
    dopatrujac sie znamion czynu zabronionego i zalozyl on sam pozew. Jak sie
    sprawa potoczyla nie wiem bo wyjechal, ale bylo dosc duzo szumu i smrodu
    kolo tego. Nawet media sie tym interesowaly.

    Pozdrawiam Maver

  • 13. Data: 2006-02-11 13:45:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maverick31 napisał(a):

> [...]
    > sprawa potoczyla nie wiem bo wyjechal, ale bylo dosc duzo szumu i smrodu
    > kolo tego. Nawet media sie tym interesowaly.

    No właśnie nie jesteś prawnikiem ... i dlatego wypisujesz bzdury.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 14. Data: 2006-02-11 13:49:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tiger [###c...@c...pl.###] napisał:

    Ale jak dowieść, że potajemne nagranie zakłóca pracę sądu?

  • 15. Data: 2006-02-11 13:55:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Maverick31 [###m...@o...pl.###] napisał:

    "Wybiórce" - jak to nazwyasz protokołowanie jest po prostu
    koniecznością i jest stosowane na całym świecie, a nie tylko w Polsce.
    To akurat nie wynika ze złej woli sędziego, tylko po prostu z
    możliwości technicznych. Nie na darmo przewiduje się ewentualne
    nagrywanie treści przesłuchania. Rzecz w tym, że sposób
    zaprotokołowania nie może wypaczać treści zeznań świadka. Stąd sędzia
    dyktuje na głos, a świadek przecież może na bieżąco prostować.

    Inna rzecz, że często świadkowie są tak zestresowani przed sądem, że
    nawet nie słuchają, co sędzia mówi i ich jedynym pragnieniem jest
    wybiegnięcie z sali rozpraw. W tym wypadku faktycznie sędzia może
    choćby nieopatrznie coś źle zaprotokołować. Świadkowie bardzo często
    stosują skróty myślowe w zasadzie niemożliwe do zaprotokołowania.

  • 16. Data: 2006-02-11 13:57:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > W tym wypadku faktycznie sędzia może choćby nieopatrznie coś źle zaprotokołować.

    Protokołuje protokolant ;)

  • 17. Data: 2006-02-11 14:04:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Johnson* wypowiedziała te słowa:

    > No właśnie nie jesteś prawnikiem ... i dlatego wypisujesz bzdury.

    No właśnie, i dlatego niedawno pewna Sędzina w Podeszłym Wieku mogła mi
    powiedzieć, że nie zaprokokołuje tego co mam do powiedzenia, bo "tak to
    będziemy tu siedzieć do wieczora". Na lenistwo przejawiające się tym, że
    sądowi się nic nie chce a prawie każdy powód to wrzód nie ma rady.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID:o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 18. Data: 2006-02-11 14:07:47
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > Protokołuje protokolant ;)

    genialne..., ale pod nadzorem przewodniczacego, ktory odpowiada rowniez za
    tresc protokolu

  • 19. Data: 2006-02-11 14:08:41
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > No właśnie nie jesteś prawnikiem ... i dlatego wypisujesz bzdury.

    Ciekawe, ze jak to powiadasz pisanie bzdur przynosi efekty w sadzie. Jeszcze
    ciekawsze, ze sedzia, ktory protokolowal posiedzenia w mojej sprawie juz nie
    zasiada w skladzie orzekajacym. Tez zapewne z powodu bzdur, które napisalem
    w pismach do prezesas. A na domiar tego krajowa rada sadownictwa zajmuje sie
    tematem sedziego, ktory nie orzeka w mojej sprawie na podstawie bzdur,
    ktorych zapewne jestem autorem a nagrania sa po prostu jedynie moja radosna
    tworczoscia wokalna.

  • 20. Data: 2006-02-11 14:38:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Johnson [###j...@n...pl.###] napisał:
    > Protokołuje protokolant ;)

    Protokolant zapisuje to, co dyktuje sędzia i na treść zapisu ma
    mizerny czysto techniczny wpływ. Może ewentualnie zrobić jakieś
    literówki.