    From: "Serpico" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: proszę o pomoc! - "odmowa zeznań"
    Date: Tue, 3 Dec 2002 19:08:44 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@pd168.sanok.sdi.tpnet.pl

    Szanowni grupowicze.
    Nie wiele mialem okazji zetknac sie w moim zyciu
    bezposrednio z sadem, wiec moze moje pytanie zabrzmi
    banalnie. Jednak sprawa jest dla mnie nie banalna wiec
    bede wdzieczny za wszelkie uwagi.
    W czym problem? otóż:

    Moj byly pracodawca wymyslil sobie proces, z czlowiekiem
    ktory rzekomo jest mu winien jakies pieniadze (tak na
    marginesie sprawa zupelnie mi obca). Niestety wymyslil
    sobie rowniez, ze bede jego swiadkiem na procesie...
    Pomimo faktu, iz wyraznie mu oswiadczylem, ze nie chce
    i nie bede mieszal sie w ta sprawe, po miesiacu czasu
    otrzymalem z sadu wezwanie w charakterze swiadka...
    I tu mam dwa pytania:
    - czy w takiej sytuacji musze sie stawic w sadzie i czy nie
    stawinie grozi ewentualnymi sankcjami, typu grzywna?
    -czy jesli stawie sie na proces moge poprostu odmowic zeznan
    bez podania zadnych wyjasnien?

    Wielkie dzieki za wszelkie komentarze
    Pozdrawiam
    Serpico