  • 1. Data: 2003-02-13 18:40:33
    Temat: Dlugi mieszkanie malzenstwo separacja
    Od: "Kszys" <n...@m...adresu>

    W jaki sposob zabezpieczyc sie przed narobieniem dlugow przez wspolmalzonka
    ? Co zrobic aby za dlugi odpowiadal wspolmalzonek. ? Czy potrzebny jest
    jakis zapis?
    Co zrobic oddajac do dyspozycji wspolne mieszkanie jednemu z
    wspolmalzonkow aby nie ponosic odpowiedzialnosci za dlugi za eksploatacje
    mieszkania wlasnosciowego , telefonu, gaz ...

    Krzysztof

  • 2. Data: 2003-02-13 20:35:05
    Temat: Odp: Dlugi mieszkanie malzenstwo separacja
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kszys <n...@m...adresu> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b2gou7$ovh$...@n...news.tpi.pl...
    > W jaki sposob zabezpieczyc sie przed narobieniem dlugow przez
    wspolmalzonka
    > ? Co zrobic aby za dlugi odpowiadal wspolmalzonek. ? Czy potrzebny jest
    > jakis zapis?

    zniesienie wspólnosci majątkowej wtedy od daty zniesienia nie odpowiada sie
    za długi powstałe po tej dacie ...

    > Co zrobic oddajac do dyspozycji wspolne mieszkanie jednemu z
    > wspolmalzonkow aby nie ponosic odpowiedzialnosci za dlugi za eksploatacje
    > mieszkania wlasnosciowego , telefonu, gaz ...

    w tym poście widze lekką przesade a gdy dojdzie np. do rozwodu to będziesz
    chciał połowe majątku mam na mysli mieszkanie własnościowe ? jak nie to
    notarialnie podaruj ale jeśli jednak już są długi w zależnosci w stosunku do
    kogo data będzie miała znaczenie... a ponadto czy masz zamiar po darowaniu
    zaraz opuscić to mieszkanie ?

    Sandra

  • 3. Data: 2003-02-14 07:02:35
    Temat: Re: Dlugi mieszkanie malzenstwo separacja
    Od: "Krzys" <n...@m...adresu>

> [...]
    > wspolmalzonka
    >
    > zniesienie wspólnosci majątkowej wtedy od daty zniesienia nie odpowiada

    Chodzi mi o to w jaki sposob sie zabezpuieczyc ???Przed powstaniem dlugow
    !!! Jak to zrobic.

    Malzonek ma mieszkac sam w naszym wpolnym mieszkaniu a ja w swoim(spadkowym)
    boje sie wlasnie o te dlugi.
    Czy wystarczy napisac jakies pismo u notariusza ? Jesli tak to ile to
    kosztuje i jak si to zalatwia.
    Moze jeszcze jakies podpowiedzi?

    Dziekuje.
    Krzysztof

  • 4. Data: 2003-02-14 07:39:46
    Od: "Strzyga" <s...@p...onet.pl>

    Ja borykam się z podobnym problemem, zdecydowałam się na separację.
    Pozdrawiam Teresa

  • 5. Data: 2003-02-14 09:57:23
    Od: "Krzys" <n...@m...adresu>

    Użytkownik "Strzyga" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ja borykam się z podobnym problemem, zdecydowałam się na separację.
    > Pozdrawiam Teresa

    A jak to sie odbywa , jak sie zalatwia ile kosztuje ??

    Krzysztof

  • 6. Data: 2003-02-14 10:00:04
    Od: "Krzys" <n...@m...adresu>

> [...]
    do
    > kogo data będzie miała znaczenie... a ponadto czy masz zamiar po

    A moze mi powiesz czy wystarczy jakies pismo stwierdzajace ze za korzystanie
    z mieszkania ponosic bedzie odpowiedzialnosc wspolmalzonek .Jakies pismo u
    notariusza ? Ale z drugiej strony raczej nie bo przeciez jest wspolnota
    malzenska..no nie.? Jak to rozwiazac?

    Krzysztof

  • 7. Data: 2003-02-14 10:50:28
    Od: "Strzyga" <s...@p...onet.pl>

    Podaje się do sądu okręgowego. Trzeba nakleić znaczki sądowe za 500 zł.
    Dołączyć należy: zaświadczenie o zarobkach, akt urodzenia dziecka + znaczek
    skarbowy za 15 zł, skrócony akt małżeński + znaczek skarbowy za 15 zł. To
    chyba wszystko.
    Pozdrawiam Teresa

  • 8. Data: 2003-02-14 15:45:20
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Krzys <n...@m...adresu> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b2iepi$suc$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > notariusza ? Ale z drugiej strony raczej nie bo przeciez jest wspolnota

    hm nie jest to takie proste przy darowiznie na majątek odrębny ,darowizne
    mozna obalić jeśli data doknanej darowizny mówi o zobowiązaniach powstałych
    przed datą ...
    zniesienie wspolnosci z data wczesniejszą zwolni cię od długów , które
    zaciągnie wspólmałzonek po dacie ...
    tak ,ze nie jest to proste i łatwe ...

    Sandra