  • 1. Data: 2002-01-26 18:42:27
    Temat: Kasy Mieszkaniowe wg US
    Od: "Mariusz C." <m...@p...onet.pl>

    Słyszałem, że US zamierzają uwzgledniać przy 30% odpisie
    podatkowym pdof wpłaty do KM:
    a) tylko w wysokości rat ustalonych przed 1.1.2002.
    b) z pominięciem wpłat incydentalnych.

    1) Który wariant a czy b wchodzi w rachubę bo wbrew pozorom
    są zupełnie inne ograniczenia?
    2) Czy ktoś zna jakiekolwiek uzasadnienie takiej interpretacji?
    3) Co jest podstawą tak niekorzystniego rozumowania?
    Systematyczność wpłat?
    4) Jak US zamierza traktować tych, którzy kilka lat temu
    dokonywali odliczeń od "niesystematycznych" wpłat do KM
    aby uniknąć zarzutu naruszenia art. 32 Konstytucji RP?

    Mariusz

  • 2. Data: 2002-01-28 07:56:39
    Temat: Re: Kasy Mieszkaniowe wg US
    Od: "Jurek" <j...@a...net>

    Według mnie to chore!
    Podobno jakis "ekspert" wypowiedział się kiedys w radio ze tak będzie, ale
    to jest niezgodne z dziennikiem ustaw nr 134 poz 1509 art 4 ust.3 Jest tam
    bowiem mowa tylko o terminie zakonczenia oszczędzania, a nie o wielkości
    rat!
    Na stronach Ministerstwa Finansów jest mowa o tym ze "na zasadach
    wynikających z umowy przed dniem 01.01.2002" No właśnie! A zasady są takie
    że można zmieniać raty 2 razy do roku!
    więc, jeśli rząd chce nam powiedzieć że jak zwiększymy w tym roku ratę, i
    nie będziemy mogli tej zwiększonej kwoty odliczać od podatku, to rząd robie
    to wbrew prawu jakie sam stworzył!!!
    Ja założylem Kase Mieszkaniową, po dokładnej analizie Dziennika Ustaw który
    rząd stworzył 21 Listopada. I niestety nie dam sobie wmuwić że jak teraz
    będę chciał zwiększyć ratę to nie będę mógł odliczać od podatku.

    Jeśli będą się upierac, to musimy iśc do Naczelnego Sądu Administracyjnego.
    I napewno WYGRAMY.

    Chyba ze jest jakiś inny kruczek, o którym nie wiem,... ale nie sądze

    Jurek