  • 1. Data: 2003-10-01 12:34:18
    Temat: proces cywilny - ile kosztuje prawnik [dlugawe]
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

    hej

    dostalem pozew z sadu (wydzial cywilny)
    pozywa mnie pan X
    na doreczeniu jest napisane, iz trzeba na ten pozew odpowiedzic w ciagu 7
    dni

    bylem u prawnika - powiedzial ze i owszem odpowie ale pod warunkiem ze
    bedzie sie zajmowal ta sprawa (ustanowie go pelnomocnikiem) a to kosztuje
    3600zl
    Podobno to stawka ustawowa - nienegocjowalna

    dla mnie to troche duzo - wobec tego postanowilem (jako ze proces odbedzie
    sie prawdopodobnie dopiero w nowym roku) poszukac tanszego prawnika

    a teraz pytanie konkretne

    jako ze prawnik nie odpowie na ten pozew musze na niego SAM odpowiedziec
    czy odpowiada sie wg jakiegos wzoru (jest gdzies moze w internecie?)

    pozew wyglad tak, ze pan X:
    wnosi o pkt1..., pkt2...;
    ponadto wnosi o pkt1... -- pkt5...
    nastepnie jest uzasadnienie

    prosze napiszcie mi co taka odpowiedz powinna zawierac
    domyslam sie, iz to, ze nie zgadzam sie na to o co on wnosi oraz jakies
    uzasadnienie
    czy musi to byc w tej samej formule co pozew? (tzn nie zagadzam sie na pkt 1
    i nie zgadzam sie na pkt 2 i potem uzasadnienie?)
    czy wystarczy napisac ze sie po prostu nie zgadzam - a cale uzasadnienie
    olac i poczekac z nim do rozprawy

    wprost - czy brak uzasadnienia w odpowiedzi na pozew jakos zle rzutuje w
    przyszlym procesie?

    i to chyba na razie na tyle pytan

    pzdr

    matjaw

    PS ewentualnie do kogo zwrocic sie o pomc przy pisaniu takiej odpowiedzi
    zeby nie zaplacic majatku? czy radcy prawni sie czym takim zajmuja? moze
    jakies biuro pisania podan?

  • 2. Data: 2003-10-01 13:13:58
    Temat: Re: proces cywilny - ile kosztuje prawnik [dlugawe]
    Od: "FunnyGuy" <f...@t...pl>

    "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > PS ewentualnie do kogo zwrocic sie o pomc przy pisaniu takiej odpowiedzi
    > zeby nie zaplacic majatku? czy radcy prawni sie czym takim zajmuja? moze

    Odpowiedź na pozew powinno spełniać wymogi pisma procesowego wg. KPC:

    Art. 126.

    § 1. Każde pismo procesowe powinno zawierać:

    1) oznaczenie sądu, do którego jest skierowane, imię i nazwisko lub nazwę
    stron, ich przedstawicieli ustawowych i pełnomocników;

    2) oznaczenie rodzaju pisma;

    3) osnowę wniosku lub oświadczenia oraz dowody na poparcie przytoczonych
    okoliczności;

    4) podpis strony albo jej przedstawiciela ustawowego lub pełnomocnika;

    5) wymienienie załączników.

    § 2. Gdy pismo procesowe jest pierwszym pismem w sprawie, powinno ponadto
    zawierać oznaczenie zawodu i miejsca zamieszkania lub siedziby stron, ich
    przedstawicieli ustawowych i pełnomocników oraz przedmiotu sporu, pisma zaś
    dalsze - sygnaturę akt.

    § 3. Do pisma należy dołączyć pełnomocnictwo, jeżeli pismo wnosi
    pełnomocnik, który przedtem nie złożył pełnomocnictwa.

    § 4. Za stronę, która nie może się podpisać, podpisuje pismo osoba przez nią
    upoważniona, z wymienieniem przyczyny, dla której strona sama się nie
    podpisała.

    Art. 127.

    W pismach procesowych mających na celu przygotowanie rozprawy (pisma
    przygotowawcze) należy podać zwięźle stan sprawy, wypowiedzieć się co do
    twierdzeń strony przeciwnej i dowodów przez nią powołanych, wreszcie wskazać
    dowody, które mają być przedstawione na rozprawie, lub je załączyć.

    Art. 128.

    Do pisma procesowego należy dołączyć jego odpisy i odpisy załączników dla
    doręczenia ich uczestniczącym w sprawie osobom, a ponadto, jeżeli w sądzie
    nie złożono załączników w oryginale, po jednym odpisie każdego załącznika do
    akt sądowych.

    Art. 129.

    Strona powołująca się w piśmie na dokument obowiązana jest na żądanie
    przeciwnika złożyć oryginał dokumentu w sądzie jeszcze przed rozprawą.

    Art. 130.

    § 1. Jeżeli pismo procesowe nie może otrzymać prawidłowego biegu wskutek
    niezachowania warunków formalnych, przewodniczący wzywa stronę, pod rygorem
    zwrócenia pisma, do poprawienia lub uzupełnienia go w terminie tygodniowym.
    Mylne oznaczenie pisma procesowego lub inne oczywiste niedokładności nie
    stanowią przeszkody do nadania pismu biegu i rozpoznania go w trybie
    właściwym.

    § 2. Po bezskutecznym upływie terminu przewodniczący zwraca pismo stronie.
    Pismo zwrócone nie wywołuje żadnych skutków, jakie ustawa wiąże z
    wniesieniem pisma procesowego do sądu.

    § 3. Pismo poprawione lub uzupełnione w terminie wywołuje skutki od chwili
    jego wniesienia.

    § 4. Zarządzenie przewodniczącego o zwrocie pozwu doręcza się tylko
    powodowi.

    Wzory pism procesowych i ich strukturę (pozwów dla konkretnych spraw) możesz
    poogladać tu: http://prawo.hoga.pl/pisma_procesowe/start.asp
    Nie tytułuj pisma jako pozew, bo nie jest to pozew tylko twoja odpowedź na
    pozew. I radzę Ci podjąć odpowiedź na akcję zaczepną powoda w przepisanym
    terminie, bo narazisz się na wydanie wyroku zaocznego :-)

  • 3. Data: 2003-10-01 13:36:27
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

    fajny ten druczek odpowiedzi na pozew - tylko czy mozna go stosowac w
    sprawach gdzy wartosc sporu przekracza 5000zl?
    chyba niestety nie - ale dalo mi to jakies pojecia jak to ma wygladac

    sa moze jakies przykladowe pozwy i odpowiedzi na nie w sprawach powyzej
    5000zl?

    pzdr

    matjaw

  • 4. Data: 2003-10-01 14:31:10
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    Użytkownik "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl> napisał
    w wiadomości news:blehm4$lah$1@absinth.dialog.net.pl...

    Masz zablokowaną skrzynkę
    Napisz na priv to może coś pomogę

    Qwax
    q...@w...pl

  • 5. Data: 2003-10-01 15:32:35
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

> [...]

    > odpowiedzi zeby nie zaplacic majatku? czy radcy prawni sie czym takim
    > zajmuja? moze jakies biuro pisania podan?

    Jakiego rodzaju jest to sprawa?Nie zebym byl ciekawski,ale warto wiedziec ze
    obowiazek odpowiedzi na pozew jest tylko w sprawach gospodarczych,w zwyklych
    sprawach cywilnych mozesz taka odpowiedz wniesc ale nie musisz.

  • 6. Data: 2003-10-01 16:00:53
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

> [...]
    zwyklych
    > sprawach cywilnych mozesz taka odpowiedz wniesc ale nie musisz.

    prywatna osoba oskarza mie ze pozyczylem od niej pieniadze ktorych nie
    porzyczylem

    jest to sprawa gospodarcza? (czy tez sprawa gospodarcza dotyczy tylko osob
    prawnych?)

    mozesz podac jakas podstawe prawna?

    czy trace cokolwiek w momencie gdy nie odpowiadam na pozew?

    pzdr

    matjaw

  • 7. Data: 2003-10-01 16:08:16
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

    Stawki ustawowe sa o wiele nizsze - i jak najbardziej negocjowalne. Zawsze
    mozesz poszukac innego prawnika...

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 8. Data: 2003-10-01 16:16:16
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

    > Stawki ustawowe sa o wiele nizsze - i jak najbardziej negocjowalne. Zawsze
    > mozesz poszukac innego prawnika...

    podobno od 1 pazdziernika jest juz jedna 3600 - tak mi powiedzial - ja nie
    mam pojecia jak jest na prawde

    gdzie mozna cos o tych stawkach poczytac w internecie

    jutro szukam innego prawnika

    pzdr

    matjaw

  • 9. Data: 2003-10-01 18:01:46
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

> [...]
    > osob prawnych?)
    >
    > mozesz podac jakas podstawe prawna?
    >
    > czy trace cokolwiek w momencie gdy nie odpowiadam na pozew?

    To nie jest sprawa gospodarcza.Sprawami gospodarczymi sa te ktore sa ktore
    wynikaja ze stosunku cywilnego pomiedzy przedsiebiorcami oraz wynikajace ze
    stosunku spolki,sprawy o naruszenie srodowiska,o uznanie postanowien umow za
    niedozwolone i o praktyki monopolistyczne - patrz art.479 ten ze znaczkiem jeden w
    KPC.Twoja sprawa jesli jest tak jak mowisz,jest zwykla sprawa cywilna.A co do
    samej odpowiedzi na pozew to tak jak mowilem jest ona nieobowiazkowa (art
    207par1).Moze byc obowiazkowa jesli przewodniczacy tak zarzadzi ale to w sprawach
    skomplikowanych wiec jesli twoja sprawa jest skomplikowana to moze taki obowiazek
    zaistniec.Podobnie bedzie jesli bedziesz mial adwokata; wtedy tez przewodniczacy
    moze twojego pelnomocnika zobowiazac do odpowiedzi na pozew.Generalnie odsylam do
    art.207KPC.

  • 10. Data: 2003-10-01 19:40:41
    Od: "WaLdI" <w...@i...pl>

    Stawki oplat