    From: "Beny" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: problem z wlasnoscia mieszkania
    Date: Sun, 4 Jun 2006 13:12:04 +0200

    Witam,
    Mam problem, ktory nie bardzo jestem w stanie wlasnymi silami rozwiazac.
    Problem dotyczy wlasnosci mieszkania, ale najlepiej bedzie jak zaczne od
    poczatku.
    Po smierci Babci w wyniku napisanego przez nia testamentu Dziadek stal sie
    jedynym wlascicielem mieszkania. Rozprawa odbyla sie 1 marca 2005, wlasnie z
    takim wyrokiem. Pozniej z woli Dziadka mieszkanie zostalo przepisane
    notarialnie na wnuka. Zostal on tam zameldowany i widnieje w urzedzie i
    ksiegach wieczystych jako wlaciciel. Ta procedura troche trwala i zakonczyla
    sie w czerwcu 2005r.
    Wszystko byloby jasne i przejrzyste ale...
    Okazalo sie, ze w dniu 4 marca 2005r. Dziadek zawarl zwiazek malzenski o
    ktorym dowiedzialem sie 28.05.2006. W zwiazku z tym mam oczywista
    watpliwosc. Czy wnuk jest wlascicielem mieszkania? Jesli nie to jakie kroki
    nalezy podjac zeby byl? Jest jeszcze jedna sprawa, Dziadek w czasie
    przekazywania (jesli bylo to gdzies potrzebne!) pisal ze jest wdowcem (takze
    niby klamal). Bardzo prosze o wyjasnienie, kto jest wlascicielem, czy
    przepisanie jest prawomocne, czego moze domagac sie obecna zona?
    Udalo mi sie doszukac w Kodeksie rodzinnym i opiekunczym art 31 i 33. Gdzie
    jest napisane, ze to mieszkanie bylo (po zawarciu malzenstwa rowniez)
    wlasnoscia osobista Dziadka, nie wspolna malzonkow, ale... Wole spytac
    poprostu fachowcow i miec pewnosc :) Tym bardziej ze pozostaje kwestie
    wpisywania w dokumentach klamstwa - ze byl wdowcem.
    Dziekuje za wszelkie rady!
    Jesli potrzeba jeszcze jakis szczegolow to oczywiscie napisze.

    --
    pozdrawiam
    BENY