    From: " tom" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: problem z najemcą - proszę o rady, pilne!
    Date: Mon, 6 Jun 2011 12:27:11 +0000 (UTC)

    witam,
    jestem właścicielem mieszkania i mam uciążliwego najemcę.
    na szczęście wypowiedział już umowę i mam kilka pytań w związku z tym.

    Umowę wypowiedział telefonicznie 25 maja. Czy w związku z zapisami w umowie:

    "Umowa jest zawarta na czas nieokreślony. Każdej ze stron przysługuje prawo
    wypowiedzenia niniejszej umowy, z zachowaniem jednomiesięcznego okresu
    wypowiedzenia w formie pisemnej."

    wypowiedzenie telefoniczne jest wiążące czy musi być pisemne?
    czy "jednomiesięczny okres wypowiedzenia" liczony jest od dnia wypowiedzenia
    umowy czy od ostatniego dnia miesiąca w którym wypowiedziano umowe?
    Czy jesli wypowiedzenie telefnoniczne jest wiążące to musi zaplacić za cały
    czerwiec?

    Czy jeśli w umowie zaznaczono że najemca opłaca mieszkanie na konto bankowe
    wynajmującego , to mogę nie przyjąć gotówki od najemcy i żądać wpłaty na konto?

    Byłem umowiony z najemcą na wizyte w mieszkaniu, z potecjalnym nowym klientem,
    najemca zgodzil sie na termin, ale dzis wyslal do mnie maila ze mu nie pasuje
    termin i dal mi do wyboru dwa inne za kilka dni (wcześniej kilka odrzucil).
    Czy musze sie na nie zgodzic? Czy jako właściciel moge poprostu wejść do
    mieszkania (ciagle obowiązuje umowa, wypowiedzenie jest telefoniczne) i
    pokazac go nowemu klientowi , czy musze zgadzac sie na kolejny termin najemcy
    nie majac pewnosci ze go znowu nie zmieni?
    W umowie jest taki zapis:
    "Najemca zobowiązany jest udostępnić Wynajmującemu lokal do wglądu, na żądanie
    Wynajmującego w uzgodnionych przez obydwie strony terminach."

    Najemca zalega mi juz z czynszem za maj i z rozliczeniem mediow za okres zimy,
    cos kombinuje bo chce sie spotkac 10 czerwca i jak to ujal w mailu "dokonac
    rozliczen koncowych w gotowce".

    Mam kaucje za mieszkanie w wysokosci miesiecznego czynszu z takimi zapisami w
    umowie:
    "Kaucja jest pobierana jako zabezpieczenie ewentualnych roszczeń z tytułu
    zniszczenia lokalu ponad normalne zużycie w trakcie używania oraz
    zabezpieczenia wszelkich należności finansowych."
    "Kaucja zostanie zwrócona Najemcy niezwłocznie po rozliczeniu należności oraz
    przyjęciu lokalu przez Wynajmującego po wygaśnięciu umowy najmu, nie później
    jednak niż do 30 dni, licząc od dnia przyjęcia lokalu przez Wynajmującego."

    Co powinienem zrobic jesli najemca 10 czerwca przekaze mi lokal, nie zaplaci
    za czerwiec a maj rozliczy posiadana przeze mnie kaucja i doplaci "cos" za
    zalegle liczniki? Czy mam przyjąc pieniądze? Coś podpisywać? Iść do sądu :)?