  • 1. Data: 2009-07-18 11:38:24
    Temat: problem z Urzedem Skarbowym rozliczenie pit za 2008r
    Od: " " <n...@g...pl>

    Witam
    Prosze o pomoc w mojej sprawie która dotyczy rozliczenia PIT za 2008r.
    W 2008r miałem dochody z pracy i miałem zysk z giełdy. W PIT-37 z dochodów z
    pracy miałem nadpłatę podatku w kwocie 100,-zł (red do zwrotu dla mnie) a w
    PIT-38 z zysku giełdy miałem do zapłaty 1000zł. Złożyłem dwie deklaracje PIT-
    37 i PIT-38 z wnioskiem o przeksięgowanie nadpłaty z PIT-37 na PIT-38 i pod
    koniec kwietnia zapłaciłem różnicę tj 900zł podatku (licząc że nadplatę z
    PIT-37US skarbowy przeksięguje na podatek z tytułu PIT-38).
    Jakież było moje ździwienie gdy wczoraj dostalem przekaz pocztowy z US ze
    zwrotem podatku z tytułu PIT-37 w kwocie 100zł. Nie odebrałem tych pieniędzy
    i zostaną zwrócone do US.
    I teraz moje pytanie co mam robić czy ponownie składać wniosek o
    przeksiegowanie tych 100zł na podatek PIT-38. Moja obawa jest taka że US
    potraktuje że to ja mam niedopłatę podatku PIT-38 w kwocie i naliczy mi
    jeszcze odsetki karne.
    Co zrobic w moim przypadku co radzicie bo chyba jest w ordynacji podatkowej
    zapis że nadpłaty z podatku podlegają zaliczeniu na bieżące zobowiązania
    podatkowe. Czy mam rację?

  • 2. Data: 2009-07-18 13:08:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > I teraz moje pytanie co mam robić czy ponownie składać wniosek o
    > przeksiegowanie tych 100zł na podatek PIT-38.

    A jaką masz odpowiedź na pierwszy wniosek?

  • 3. Data: 2009-07-18 13:33:18
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > A jaką masz odpowiedź na pierwszy wniosek?

    Nie dostałem żadnej odpowiedzi ale wcześnie dzwoniłem do US i pracownik
    udzielił mi takiej odpowiedzi że taka jest praktyka. Jakie to ma znaczenie?
    Jestem teraz w kropce.

  • 4. Data: 2009-07-18 13:51:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Nie dostałem żadnej odpowiedzi ale wcześnie dzwoniłem do US i
    > pracownik udzielił mi takiej odpowiedzi że taka jest praktyka. Jakie
    > to ma znaczenie? Jestem teraz w kropce.

    Zadzwoń i zapytaj jaka jest praktyka w tym wypadku.

  • 5. Data: 2009-07-18 20:18:53
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik < pl> napisał w wiadomości -37 w kwocie 100zł. Nie odebrałem
    tych pieniędzy

    > Moja obawa jest taka że US
    > potraktuje że to ja mam niedopłatę podatku PIT-38 w kwocie i naliczy mi
    > jeszcze odsetki karne.

    Co na dzisiaj wynosi 2,27 PLN...

    Pozdro
    zenek