  • 1. Data: 2003-03-03 12:53:14
    Temat: Wjazd na posesję - jakie przepisy? [problem]
    Od: m...@w...pl

    Witam :-)

    Może trochę NTG, ale mam nadzieję, że będziecie w stanie mi coś doradzić...
    W temacie już pogooglałem w archiv. p.m.b., ale nic konkretnego nie
    znalazłem...
    A zatem, jakie przepisy regulują kwestie związane z wyjazdem z działki
    na drogę publiczną?
    Stan faktyczny:
    Działka budowlana ma ustalony w ZDM wjazd, mniej-więcej po środku jej
    szerokości. Na działce stawiamy bliźniaka, który ma garaże skrajnie po
    prawej i po lewej. Przydały by się zatem dwa oddzielne wjazdy. W momencie
    rozpoczęcia budowy działka stanowiła jedną nieruchomość. Obecnie została
    podzielona wzdłuż ściany ogniowej budynku i stanowi dwie odrębne nierucho-
    mości. W ZDM jest nadal jeden wjazd. ZDM nie chce wyrazić zgody (tak wynika
    ze wstępnych rozmów) na dwa oddzielne wjazdy, argumentująć że projekt zagos-
    podarowania działki nie był z nimi uzgadniany (bo i nie był). Po naszej
    stronie jest zaś taki argument, że w momencie sporządzania planu zagospoda-
    rowania działki, stanowiła ona jedną nieruchomość (a teraz są dwie odrębne)
    i wiazd miała ustalony/uzgodniony przez/z ZDM...
    Jak z tej sytuacji wybrnąć??? Za wszelką pomoc będę b. wdzięczny :-))

    --
    Pozdr.

    [| Maciek <Gawronik> Gawroński m...@w...pl |]
    [| Grodzisk Mazowiecki |]
    [| Wszystko o nissanach http://www.nissanclub.of.pl/ |]

  • 2. Data: 2003-03-04 12:49:23
    Temat: Re: Wjazd na posesję - jakie przepisy? [problem]
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    <m...@w...pl> wrote in message
> [...]
    zagos-
    > podarowania działki nie był z nimi uzgadniany (bo i nie był).

    No to klopot..

> [...]
    > i wiazd miała ustalony/uzgodniony przez/z ZDM...
    > Jak z tej sytuacji wybrnąć??? Za wszelką pomoc będę b. wdzięczny :-))

    Jesli sa dwie odrebne nieruchomosci to trzeba aby kazdy wlasciciel wystapil
    o wydanie warunkow "wlaczenia do drogi" dla swej dzialki...

    Jak beda warunki, to trzeba zaprojektowac wiazdy... itd.

    Boguslaw