  • 1. Data: 2007-10-22 18:32:40
    Temat: próba wyłudzenia
    Od: m...@i...pl

    Witam. Potrzebuję dobrej porady.Zakład pracy, w którym nie pracuję już
    od ponad półtora roku przysłał mi pismo z żądaniem zapłaty za używanie
    telefonu służbowego komórkowego, które miało mieć miejsce już po
    ustaniu stosunku pracy. Ja rozliczyłem się z tym zakładem pracy, czego
    dowodem jest świadectwo pracy. Dla mnie jest to próba wyłudzenia ode
    mnie pieniędzy. Jakie mam możliwości prawne dochodzenia swoich racji.
    Pozdrawiam. Liczę na pomoc.

  • 2. Data: 2007-10-22 18:35:16
    Temat: Re: próba wyłudzenia
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik m...@i...pl napisał:
> [...]
    > dowodem jest świadectwo pracy. Dla mnie jest to próba wyłudzenia ode
    > mnie pieniędzy. Jakie mam możliwości prawne dochodzenia swoich racji.

    Świadectwo pracy dowodem, że rozliczyłeś się z firmą?
    Niby dlaczego?

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2007-10-22 18:47:45
    Od: m...@i...pl

    On 22 Paź, 20:35, Arek <a...@e...net> wrote:

    > Świadectwo pracy dowodem, że rozliczyłeś się z firmą?
> [...]

    W świadectwie pracy jest taka rubryka - Informacja o zajęciu
    wynagrodzenia I tam w moim świadectwie pracy jest zapis "wolne od
    zajęć sadowych" Czy w przypadku gdybym był nierozliczony zakład pracy
    dałby mi takie świadectwo? Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-10-22 19:10:41
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 22 Oct 2007 11:47:45 -0700, m...@i...pl napisał(a):

    > W świadectwie pracy jest taka rubryka - Informacja o zajęciu
    > wynagrodzenia

    Jeżeli masz wynagrodzenie zajęte.

    > I tam w moim świadectwie pracy jest zapis "wolne od zajęć sadowych"

    No i dobrze że masz. Co nei zanczy że w tym czasie/okresie nie toczyły się
    przeciwko Tobie jakieś "postępowania".

    > Czy w przypadku gdybym był nierozliczony zakład pracy dałby mi
    > takie świadectwo?

    Rozliczenie się z pracodawcą, obiegówka etc - nie ma związku z obowiązkiem
    wydania świadectwa pracy przez byłego pracodawcę. Nie może warunkować jego
    wydania od np. rozliczenia się przez Ciebie z użytkowania telefonu,
    samochodu itp.
    W kontekście owego świadectwa pracy - była firma wywiązała się perfekcyjnie
    i "prawnie".

  • 5. Data: 2007-10-22 19:44:18
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 22 Oct 2007 11:47:45 -0700, m...@i...pl wrote:

> [...]
    >wynagrodzenia I tam w moim świadectwie pracy jest zapis "wolne od
    >zajęć sadowych" Czy w przypadku gdybym był nierozliczony zakład pracy
    Sugerujesz nam ze pracowales w sądzie? :)

    WAM
    --
    nazwa.pl - nie polecam - same problemy
    kiedys polecalem ale widze ze sie mylilem :)

  • 6. Data: 2007-10-22 20:00:00
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik <m...@i...pl> napisał

> [...]
    > zapłaty za używanie telefonu służbowego komórkowego, które
    > miało mieć miejsce już po ustaniu stosunku pracy.

    A używałeś?

    > Jakie mam możliwości prawne dochodzenia swoich racji.

    Przecież to oni mają jakieś racje których chcą dochodzić.

  • 7. Data: 2007-10-22 20:21:06
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik m...@i...pl napisał:
> [...]
    > wynagrodzenia I tam w moim świadectwie pracy jest zapis "wolne od
    > zajęć sadowych" Czy w przypadku gdybym był nierozliczony zakład pracy

    Nie obraź się, ale mam wrażenie, że to Ty próbujesz wyłudzić od firmy to
    co wydałeś na połączenia.

    Sprawa wg mnie jest prosta, albo
    - wpłaciłeś firmie za te telefoniczne usługi i masz pokwitowanie
    zapłaty (KP) i wtedy wystarczy to okazać bo być może kierownictwo firmy
    o tym nie wie

    albo

    - NIE ZAPŁACIŁEŚ firmie za to z czego korzystałeś na ich koszt i w takim
    razie to Ty jesteś im winien pieniądze, które oni SŁUSZNIE chcą.
    W tym przypadku żadne świadectwo pracy Ci nie pomoże :)

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 8. Data: 2007-10-22 20:58:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    Podstawowe pytanie, to czy używałeś tego telefonu. Bo jeśli tak, to nie
    dość, że mogą dochodzić tego na drodze cywilnej, to przy odrobinie inwencji
    mogą złożyć zawiadomienie o przestępstwie. Przy czym nie piszesz o
    szczegółach, więc trudno jednoznacznie stwierdzić, czy to jest czyn
    zabroniony, ale używanie telefonu na cudzy koszt przeważnie przestępstwem
    bywa.

  • 9. Data: 2007-10-22 23:31:27
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

[...]

    Hehe - widac czytanie ze zrozumieniem, to dla Ciebie niedoscigniona
    umiejetnosc...
    Ten zapis znaczy ni mniej ni wiecej tylko to, ze w momencie wydawania
    swiadectwa praca na Twojej pensji nie siedzial komornik.Gdybys np. placil
    alimenty przez komornika, albo np. sciagano Ci jakies niesplacone pozyczki,
    to bylaby informacja o zajeciu wynagrodzenia. Z kwestią rozliczenia bądź
    nie, uzywania sluzbowej komorki, zapis ten nie ma nic, ale to nic wspolnego.

    Pozdrawiam
    SDD