    From: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo pracy, urlopy
    Date: 7 Jul 2003 09:50:24 GMT
    Sender: s...@p...onet.pl@po236.warszawa.adsl.tpnet.pl

    Witam.
    Moje pytanie jest nastepujace. Kiedy pracownik nabywa prawo do urlopu, w przypadku
    gdy rozpoczyna prace w trakcie roku kalendarzowego, dajmy na to w kwietniu. Bedzie
    to jego kolejny urlop, przy czym interesuja mnie dwa warianty.
    1. Kiedy pracownik zaczyna prace w kwietniu bezposrednio po zakonczeniu stosunku
    pracy u innego pracodawcy
    2. Kiedy pracownik zaczyna w kwetniu, ale mial ponad rok przerwy w zatrudnieniu.

    Wydaje mi sie, ze nalezy w obu przypadkach naliczyc proporcjonalnie, tyle, ze nie
    wiem od kiedy pracownik moze domagac sie udzielenia mu urlopu. Czy od momentu
    zatrudnienia (czyli juz w kwietniu), czy po pol roku (jak chce pewna pani kadrowa, a
    mnie sie wydaje, ze to nie do konca tak)?

    Wszelkie wskazowki mile widziane.
    S.Koper.