    From: "pawelf" <f...@v...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawo pracy - obowiazek udzielenia urlopu
    Date: Mon, 9 Jun 2003 15:29:15 +0200

    hej, mam maly dylemat o ktory chcialbym zapytac, od razu zaznaczam, ze
    kodeks czytalem ;-)

    Mam umowe do konca czerwca. Przysluguje mi jeszcze 14 dni urlopu, ktory
    chcialbym w pelni wykorzystac przed zakonczeniem pracy i nie chce slyszec
    nawet o ekwiwalencie pienieznym. Dluzej tam nie wytrzymam...

    Czy szef moze mi w takiej sytuacji nie dac urlopu sugerujac sie na przyklad
    tym, ze nie ma zastepstwa.

    Doszukalem sie artykulow 152 i 161 Kodeksu pracy, gdzie pisze ze mam prawo
    wykorzystac swoj urlop, ale czy pracodawca ma obowiazek mi go udzielic???
    Czy moge sie na nie powolac?
    Jak moge sobie ten urlop "zapewnic" w razie problemow, a podejrzewam ze bede
    je mial?
    Chce byc przygotowany na kazda ewentualnosc.

    Pozdrawiam i DZIEKI