  • 1. Data: 2007-07-28 15:57:13
    Temat: prawo karne - kiedy odwołać wniosek o dobrowolne poddanie się karze?
    Od: "Marcin Kossakowski" <6...@i...pl>

    witam. w mieście X miało miejsce pobicie. sprwcy zostali ujęci, tego samego
    dnia zostały im postawione zarzuty i każdy z nich złożył wniosek o
    dobrowolne poddanie się karze. Pytania:

    1. Czy po złożeniu takiego wniosku rozprawa odbywa się bez udziału
    sprawcy(ów)?
    2. Kiedy możliwie NAJPÓŹNIEJ można odwołać(cofnąć) złożony wniosek o
    poddanie się karze Czy jest to możliwe na samej rozprawie?
    3. Czy sprawca zostanie poinformowany o odbyciu się rozprawy nawet gdy
    będzie ona miała miejsce bez jego udziału.

    Dzięki za pomoc, pozdrawiam! Marcin

  • 2. Data: 2007-07-28 16:24:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Kossakowski pisze:

    > 1. Czy po złożeniu takiego wniosku rozprawa odbywa się bez udziału
    > sprawcy(ów)?

    Nie.

    > 2. Kiedy możliwie NAJPÓŹNIEJ można odwołać(cofnąć) złożony wniosek o
    > poddanie się karze Czy jest to możliwe na samej rozprawie?

    Może cofnąć. Tylko po co??

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 3. Data: 2007-07-28 16:53:18
    Od: "Marcin Kossakowski" <6...@i...pl>

    > Może cofnąć. Tylko po co??

    no niestety zrodziła sie konieczność złożenia przez sprawców wyjaśnień przed
    sądem. Wniosek o dobrowolne poddanie się karze został złożony w dużej mierze
    pod naciskiem policjantów przeprowadzających czynności i dlatego trzeba go
    cofnąć. Ponadto ww. policjanci dopuścili się szeregu nadużyć oraz
    kilkukrotnego przekroczenia uprawnień i to właśnie musi usłyszeć sąd. Czyli
    jeszcze się upewnię, na rozprawie sąd będzie się pytał czy oskarżony
    podtrzymuje wniosek o poddanie się karze?

    pzdr, Marcin

  • 4. Data: 2007-07-28 17:17:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Kossakowski pisze:

    > Wniosek o dobrowolne poddanie się karze został złożony w dużej mierze
    > pod naciskiem policjantów przeprowadzających czynności i dlatego trzeba go
    > cofnąć.

    Jakich niby nacisków?

    > Ponadto ww. policjanci dopuścili się szeregu nadużyć oraz kilkukrotnego
    przekroczenia uprawnień i to właśnie musi usłyszeć sąd.

    Ale po co? Jeśli policjanci popełnili przestępstwo przekroczenia
    uprawnień, to co do tego ma sąd orzekający w innej sprawie? Zgłosić na
    prokuraturę.

    > Czyli jeszcze się upewnię, na rozprawie sąd będzie się pytał czy oskarżony
    > podtrzymuje wniosek o poddanie się karze?

    Już opowiedziałem.
    Nadal nie rozumiem, czemu jest konieczność cofnięcia wniosku.
    Na co sprawcy liczą?
    Teraz twierdzą że są niewinni ?? Wątpię czy w to ktoś uwierzy.
    Czy też liczą na niższą karę niż ustalona?

  • 5. Data: 2007-07-28 18:00:19
    Od: "Marcin Kossakowski" <6...@i...pl>

    > Jakich niby nacisków?

    Wierz lub nie ale policjant wszedł, kazał podpisać protokół zeznania i
    powiedział, że jeżeli koleś nie przyzna się do winy to idzie na 72h. Dodam,
    że w protokole zeznań były spore nieścicłości, ale próba polemiki kończyła
    się zastraszaniem dołkiem.

    > Ale po co? Jeśli policjanci popełnili przestępstwo przekroczenia

    > uprawnień, to co do tego ma sąd orzekający w innej sprawie? Zgłosić na

    > prokuraturę.

    Oskarżony podpisał zeznania, których nie czytał i został poniekąd zmuszony
    do ich podpisania, stąd też nie chcemy aby wyrok zapadł w oparciu o
    zezniania, które zostały, no cóż, spreparowane przez policjanta, tylko w
    oparciu o wyjaśnienia złożone przed sądem. Pismo do kgp i zawiadomienie do
    prokuratury jest osobną kwestią.

> [...]

    > Na co sprawcy liczą?

    > Teraz twierdzą że są niewinni ?? Wątpię czy w to ktoś uwierzy.

    > Czy też liczą na niższą karę niż ustalona?

    Nikt tu na nic nie liczy, wina sprawców jest oczywista.

    Pzdr, marcin

  • 6. Data: 2007-07-28 18:09:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Kossakowski pisze:

    > Wierz lub nie ale policjant wszedł, kazał podpisać protokół zeznania i
    > powiedział, że jeżeli koleś nie przyzna się do winy to idzie na 72h.

    Chyba 48? Policjant nieuk?

    > Dodam, że w protokole zeznań były spore nieścicłości, ale próba polemiki kończyła
    > się zastraszaniem dołkiem.

    Czyli rozumiem, że jakby ci powiedzieli że idziesz na dołek na 72
    godziny przyznałbyś się do czegoś czego nie zrobiłeś? Nie żartuj.
    Ja bym się nie przyznał.
    A co do nieścisłości na protokole wystarczyło napisać to na protokole w
    chwili jego podpisywania.

    > Oskarżony podpisał zeznania, których nie czytał i został poniekąd zmuszony
    > do ich podpisania,

    I myślisz że ktoś w to uwierzy? A macie na to dowód poza gołosłownym
    twierdzeniami podejrzanego? Każdy tak może mówić, jak mu sie potem coś w
    głowie przestawi.

    > stąd też nie chcemy aby wyrok zapadł w oparciu o zezniania, które zostały, no cóż,
    spreparowane przez policjanta, tylko w
    > oparciu o wyjaśnienia złożone przed sądem.

    A bardzo się różni "wersja policjantów" i nowa "wersja oskarżonych"?

    > Nikt tu na nic nie liczy, wina sprawców jest oczywista.

    To co im szkodzi poddać się karze na warunkach wcześniej ustalonych?

  • 7. Data: 2007-07-28 18:25:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Chyba 48? Policjant nieuk?

    72 po zmianie kpk. 48 policja i jeszcze 24 sąd. :-)

  • 8. Data: 2007-07-28 18:26:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Kossakowski" <6...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Wierz lub nie ale policjant wszedł, kazał podpisać protokół zeznania i
    > powiedział, że jeżeli koleś nie przyzna się do winy to idzie na 72h.

    I powiedział szczerą prawdę w tym wypadku. To się kwalifikuje pod
    postępowanie przyspieszone. Gdyby się nie poddali dobrowolnie karze, to do
    72 godzin zostali by postawieni przed sądem.

  • 9. Data: 2007-07-28 19:02:36
    Od: "Marcin Kossakowski" <6...@i...pl>

> [...]
    > Ja bym się nie przyznał.
    > A co do nieścisłości na protokole wystarczyło napisać to na protokole w

    To wszystko co piszesz bardzo dobrze jest wiedzieć, szkoda tylko że dopiero
    po wszystkim. Oskarżony ma 17 lat i uwierz, że w sytuacji jaką jest
    zatrzymanie przez policję miał prawo być zestresowany, nie mówiąc już o
    posiadaniu rozległej wiedzy z zakresu prawa karnego i krótko mówiąc robił to
    co mu mówili policjanci. Czy wycofanie wniosku o poddanie się karze jest
    czymś naprawdę tak złym? Chyba oskarżony ma do tego prawo...

  • 10. Data: 2007-07-28 19:26:35
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Chyba 48? Policjant nieuk?

    > Czyli rozumiem, że jakby ci powiedzieli że idziesz na dołek na 72
    > godziny przyznałbyś się do czegoś czego nie zrobiłeś? Nie żartuj.
    > Ja bym się nie przyznał.

    terazw modzie jest areszt za nieprzyznanie sie do stawianych zarzutow.
    Szalenie ciekaw jestem kiedy zajma sie takim przekraczaniem uprawnien.
    Zamyka sie czlowieka za korzystanie z przyslugujacego mu prawa powolujac
    sie na abstrakcyjna obawe matactwa. (to tak OT)

    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.