  • 1. Data: 2008-02-21 10:22:28
    Temat: prawo autorskie - zdjecie
    Od: "Dysiek" <n...@c...pl>

    Witam

    Pisze artykul naukowy na temat ucieczek z Berlina Wschodniego do
    Zachodniego, chcialbym zawrzec w nim slawne zdjecie widoczne chociazby
    tutaj: http://en.wikipedia.org/wiki/Conrad_Schumann .Czy naruszy to prawa
    autorskie? Z publikacji nie otrzymam zadnego wynagrodzenia.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2008-02-21 10:30:14
    Temat: Re: prawo autorskie - zdjecie
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 21 Feb 2008 11:22:28 +0100, Dysiek napisał(a):

> [...]
    > tutaj: http://en.wikipedia.org/wiki/Conrad_Schumann .Czy naruszy to
    > prawa autorskie? Z publikacji nie otrzymam zadnego wynagrodzenia.

    Zgodnie z tą informacją
    http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Conrad_Schumann.j
    pg
    zdjęcie jest w public domain. Ale nie zapomnij o jego prawidłowym
    podpisaniu!

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 3. Data: 2008-02-21 10:34:21
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    pg
    > zdjęcie jest w public domain. Ale nie zapomnij o jego prawidłowym

    Nie wprowadzaj ludzi w błąd: "This image is a faithful digitalization of
    a unique historic image, and the copyright for it is most likely held by
    the person who took the image or the agency employing the person. It is
    believed that the use of this Image (...) qualifies as fair use under
    United States copyright law. Other use of this image, on Wikipedia or
    elsewhere, may be copyright infringement."

    Czyli jest tam na zasadach dozwolnego użytku w prawie amerykańskim.

    Trzeba by szukać podobnej zasady w polskim prawie, jak chce się być
    w 100% legalnym.

    R.

  • 4. Data: 2008-02-21 10:36:33
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Dysiek pisze:
> [...]
    > tutaj: http://en.wikipedia.org/wiki/Conrad_Schumann .Czy naruszy to
    > prawa autorskie? Z publikacji nie otrzymam zadnego wynagrodzenia.

    O proszę, a oto zdjęcie razem z autorem:
    http://www.videofact.com/cold_war/berlin/berlin43e_2
    .htm

    Znając jego nazwisko, będzie Ci łatwiej uzyskać zgodę.

    R.

  • 5. Data: 2008-02-21 10:56:11
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 21 Feb 2008 11:34:21 +0100, Robert Osowiecki napisał(a):

> [...]
    > United States copyright law. Other use of this image, on Wikipedia or
    > elsewhere, may be copyright infringement."

    No masz, po raz kolejny widzę, że Wikipedia wprowadza ludzi w błąd, bo w
    tabelce jak byk stoi "picture in public domain".

  • 6. Data: 2008-02-21 11:08:46
    Od: "Dysiek" <n...@c...pl>

    > O proszę, a oto zdjęcie razem z autorem:
    > http://www.videofact.com/cold_war/berlin/berlin43e_2
    .htm

    > Znając jego nazwisko, będzie Ci łatwiej uzyskać zgodę.

    Tutaj tez sie pojawia problem - sa conajmniej dwa identyczne zdjecia lub
    dwoch autorow sie do niego przyznaje: Peter Leibing i Klaus Lehnartz.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 7. Data: 2008-02-21 11:30:31
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    Olgierd pisze:

    > No masz, po raz kolejny widzę, że Wikipedia wprowadza ludzi w błąd, bo w
    > tabelce jak byk stoi "picture in public domain".

    Aaa, w "File history"? Tak napisał ten, co załadował zdjęcie... Prawnik
    zawsze sprawdza, co jest drobnym druczkiem pod spodem, nieprawdaż? :)

    R.

  • 8. Data: 2008-02-21 11:53:56
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 21 Feb 2008 12:30:31 +0100, Robert Osowiecki napisał(a):

    > Aaa, w "File history"? Tak napisał ten, co załadował zdjęcie... Prawnik
    > zawsze sprawdza, co jest drobnym druczkiem pod spodem, nieprawdaż?

    Sprawdziłem. Oprócz bełkotu "to może być ... w takich przypadkach ... nie
    jesteśmy pewni ... ble ble ble ... " była jasna informacja "public
    domain". Warunkowe zastrzeżenie było wsparte jednoznacznym wskazaniem,
    dla mnie jakieś ogólne klauzule zostały wyłączone ze względu na jasne
    oświadczenie - public domain.

    Oj macie tam niezły burdel w tej Wikipedii, siostry... ;-)

  • 9. Data: 2008-02-21 11:56:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.02.2008 Robert Osowiecki <r...@r...art.pl> napisał/a:
    > Aaa, w "File history"? Tak napisał ten, co załadował zdjęcie... Prawnik
    > zawsze sprawdza, co jest drobnym druczkiem pod spodem, nieprawdaż? :)

    Pomijając powyższe, jak to odrebna praca o zdefiniowanym charakterze to
    można ze względu na art. 29 u.1.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2008-02-21 12:50:40
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Robert Osowiecki <r...@r...art.pl> writes:

    [ciap]

    > Prawnik zawsze sprawdza, co jest drobnym druczkiem pod spodem,
    > nieprawdaż? :)

    Drobnym druczkiem, znaczniki EXIF, a na końcu sprawdza, czy w pliku
    nie zaszyto informacji o autorstwie przy użyciu steganografii ;)