  • 1. Data: 2004-06-06 18:24:44
    Temat: prawo UE ?
    Od: Janek Bohatyrowicz <no_spam@no_priv.pl>

    Witam.
    Wezmy teoretycznie ze chcem sie przeprowadzic np do Szwecji i miec
    obywatelstwo Szwedzkie.
    Jakimi sposobami moge dostac takowe obywatelstwo oprócz ożenku ze Szwedką?
    --
    Janek Bohatyrowicz

  • 2. Data: 2004-06-06 18:58:30
    Temat: Re: prawo UE ?
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Janek Bohatyrowicz" <no_spam@no_priv.pl> napisał w wiadomości

    > Wezmy teoretycznie ze chcem sie przeprowadzic np do Szwecji i miec
    > obywatelstwo Szwedzkie.
    > Jakimi sposobami moge dostac takowe obywatelstwo oprócz ożenku ze Szwedką?

    Gogle Twoim przyjacielem http://www.sweden.gov.se/sb/d/2188/a/19449. I
    popracuj nad językiem polskim, zanim zmienisz obywatelstwo.

    HaNkA

  • 3. Data: 2004-06-06 19:26:32
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 06/06/2004 20:24, Janek Bohatyrowicz wrote :
    > Witam.
    > Wezmy teoretycznie ze chcem sie przeprowadzic np do Szwecji i miec
    > obywatelstwo Szwedzkie.
    > Jakimi sposobami moge dostac takowe obywatelstwo oprócz ożenku ze Szwedką?

    Zauważ, że wolno Ci przeprowadzić się bez żadnego ograniczenia do
    dowolnego państwa Unii Europejskiej. W sporej części Unii aby pracować
    potrzeba spełnić pewne formalności, ale o ile nie zawodzi mnie pamięć w
    Szwecji nie ma takich ograniczeń. (A jeśli są to wyłącznie tymczasowe).
    Poza tym we wszystkich krajach Unii Europejskiej wolno Ci założyć i
    prowadzić własną działalność gospodarczą.
    Obywatelstwo byłoby Ci konieczne właściwie wyłącznie aby uzyskać prawa
    polityczne w Szwecji. Reszta (zwłaszcza przywileje socjalne),
    przysługują Ci jako obywatelowi Unii tak samo jak Szwedom.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 4. Data: 2004-06-06 20:12:26
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"
    ?

    > Zauważ, że wolno Ci przeprowadzić się bez żadnego ograniczenia do
    > dowolnego państwa Unii Europejskiej.

    Zauważ, że nie jest to prawda.

    > W sporej części Unii aby pracować
    > potrzeba spełnić pewne formalności, ale... [snip]

    Ale co to ma do rzeczy?

    > Poza tym we wszystkich krajach Unii Europejskiej wolno Ci założyć i
    > prowadzić własną działalność gospodarczą.

    A to?

    > Obywatelstwo byłoby Ci konieczne właściwie wyłącznie aby uzyskać prawa
    > polityczne w Szwecji. Reszta (zwłaszcza przywileje socjalne),
    > przysługują Ci jako obywatelowi Unii tak samo jak Szwedom.

    No ale pytanie było jak to obywatelstwo uzyskać, czyż nie?

    Odpowiedz jest zapewne w linku Hani. Ja tylko dodam, że jedyne obywatelstwo,
    które podlega przepisom UE jest tejże UE obywatelstwem właśnie. Choć i ono
    tak naprawde warunkowane jest przepisami krajomymi, albowiem jedyny sposób
    na to, aby je uzyskać lub stracić, to uzyskać lub stracic obywatelstwo
    jednego z państw członkowskich.

    Pozdrawiam wszystkich - i witam po dłuuugiej przerwie.

    Haniu - jak tam DzIdzIOr (czy jak tam się to pisze :-) ) i to duże, czarne
    podpalane?

    --
    Depi.

  • 5. Data: 2004-06-06 21:21:43
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 06/06/2004 22:12, Marcin Olender wrote :
    > Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"
    > ?

    > Zauważ, że nie jest to prawda.

    Hmm. Wspólnoty Europejskie w swoim poradniku uważają inaczej
    http://42.pl/url/5Fb
    Wystarczy wykazać się takimi pieniędzmi aby móc się utrzymać i mieć
    opłaconą składkę zdrowotną aby obligatoryjnie otrzymać zezwolenie na
    pobyt. Nie uważam tego za ograniczenie.

    > Ale co to ma do rzeczy?

    > A to?

    > No ale pytanie było jak to obywatelstwo uzyskać, czyż nie?

    Zgoda, ale link do właściwej strony już uzyskał. Wykład na temat jak
    można uzyskać pracę napisałem, gdyż uznałem, że chce się dowiedzieć jak
    uzyskać obywatelstwo Szwecji aby się tam przeprowadzić (inaczej, uznałem
    że interesuje go emigracja ekonomiczna, więc wyjaśniłem, że to tego nie
    potrzebne mu szwedzkie obywatelstwo).

    Nie bardzo widzę powód dla którego zbeształeś mnie jak jakiegoś małolata.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your

  • 6. Data: 2004-06-07 13:08:53
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki" <p...@p...name>
    napisał(a)
    w news'ie: news:40c38ae4$1@news.home.net.pl

    > Nie bardzo widzę powód dla którego zbeształeś mnie jak jakiegoś
    > małolata.

    Bo może, jak to mówią, *gadasz od rzeczy* ?. ;-)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Cztery zjawiska blokują postęp ludzkości - ignorancja, głupota,