  • 1. Data: 2004-01-05 09:20:22
    Temat: Re: prawa pacjenta (dziecka i rodziców)
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>

    cziwor <t_cziworodis@.tociach.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Proszę o informacje (najlepiej z aktami prawnymi) czy rodzice mają prawo do
    > przebywania z dzieckiem w czasie przeprowadzania zabiegów medycznych i
    > badań.

    Ustawa o zawodzie lekarza:
    Art. 36. 2. Przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych może uczstniczyć tylko
    niezbędny, ze względu na rodzaj świadczenia, personel medyczny. Uczestnictwo
    innych osób wymaga zgody pacjenta i lekarza.

  • 2. Data: 2004-01-05 10:01:05
    Temat: prawa pacjenta (dziecka i rodziców)
    Od: "cziwor" <t_cziworodis@.tociach.poczta.onet.pl>

    Witam

    Karta praw pacjenta jest bardzo ładna, ale nie ma w niej bezpośrednich
    zapisów o prawach rodziców do uczestniczenia w zabiegach przeprowadzanych na
    dzieciach

    Proszę o informacje (najlepiej z aktami prawnymi) czy rodzice mają prawo do
    przebywania z dzieckiem w czasie przeprowadzania zabiegów medycznych i
    badań.
    Czy jest to decyzja poszczególnych szpitali/przychodni czy jest to
    uregulowane jakimiś aktami prawnymi.

    Dziękuję i pozdrawiam
    TS

  • 3. Data: 2004-01-05 10:03:25
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>

    cziwor <t_cziworodis@.tociach.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Roman G." <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > To mówi raczej o obecności np studentów medycyny w czasie zabiegu
    > przeprowadzanego na pacjencie, a nie o tym czy rodzice mają prawo być z
    > dzieckiem w czasie zabiegu.

    Inaczej interpretuję ten przepis.

  • 4. Data: 2004-01-05 10:42:27
    Od: "cziwor" <t_cziworodis@.tociach.poczta.onet.pl>

> [...]

    To mówi raczej o obecności np studentów medycyny w czasie zabiegu
    przeprowadzanego na pacjencie, a nie o tym czy rodzice mają prawo być z
    Czy zależy to tylko od zgody lekarza przeprowadzającego zabieg?

    Dzięki TS

  • 5. Data: 2004-01-05 11:30:58
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <btbbov$r49$1@news.onet.pl>, cziwor wrote:
    > Uczestnictwo
    >

    > To mówi raczej o obecności np studentów medycyny w czasie zabiegu
    > przeprowadzanego na pacjencie, a nie o tym czy rodzice mają prawo być z
    > dzieckiem w czasie zabiegu.

    A gdzie to wyczytałeś? Bo ja jakoś nie widzę.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 6. Data: 2004-01-05 13:51:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "cziwor" <t_cziworodis@.tociach.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:btbbov$r49$1@news.onet.pl...

    > To mówi raczej o obecności np studentów medycyny w czasie zabiegu
    > przeprowadzanego na pacjencie, a nie o tym czy rodzice mają prawo być z
    > dzieckiem w czasie zabiegu.

    Studentów też. Ale członkowie rodziny też nie należą do niezbędnego
    personelu.

    > Czy zależy to tylko od zgody lekarza przeprowadzającego zabieg?

    Tak. Nie każdy lubi, jak podczas szycia rany za plecami mu na przemian
    mdleją matka i ciotka a ojciec krzyczy, żeby się pospieszył. Zresztą przy
    poważniejszych zabiegach jest jeszcze problem ze sterylizacją, czy na
    przykład badaniami na nosicielstwo niektórych chorób, więc taka obecność
    może być niebezpieczna, szczególnie gdy to jest zabieg chirurgiczny,
    choćby na izbie przyjęć. Ale jeśli rodzic jest spokojny a dziecko
    przytomne, to nie sądzę, by lekarz miał coś przeciwko, o ile nie
    przeciwstawiają się temu kwestie medyczne.