  • 1. Data: 2004-01-05 09:01:28
    Temat: 2 dni opieki dla ojca a niepracująca matka.
    Od: "Michał" <studio(SPAM)@USUŃ.TO.o2.pl>

    Witam, i przy okazji życzę wszystkiego naj... naj... w 2004 roku

    a przy okazji mam pytanie:
    czy przysługuje mi jako ojcu dziecka (poniżej 14 roku zycia) prawo do 2 dni
    opieki.
    moja zona nie pracuje i z tych 2 dni wolnych nie korzysta.
    kadrowa twierdzi, ze mi nie przysluguje.

    Art 188 i Art 189.1§ 2 Kodeksu Pracy - fragment.

    "Pracownicy wychowującej przynajmniej jedno dziecko w wieku do 14 lat
    przysługuje w ciągu roku zwolnienie od pracy na 2 dni, z zachowaniem prawa
    do wynagrodzenia."
    powyzsze "Stosuje się także do pracownika, z tym że jeżeli oboje rodzice lub
    opiekunowie są zatrudnieni, z uprawnień określonych w tych przepisach może
    korzystać jedno z nich."

    no własnie a co w przypadku jeżeli pracuję tylko ja a żona nie pracuje.

    http://praca.interia.pl/kodeks/opis?aid=6867&kid=901

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2004-01-05 09:23:06
    Temat: Re: 2 dni opieki dla ojca a niepracująca matka.
    Od: w...@p...onet.pl

    > czy przysługuje mi jako ojcu dziecka (poniżej 14 roku zycia) prawo do 2 dni
    > opieki.
    > moja zona nie pracuje i z tych 2 dni wolnych nie korzysta.
    > kadrowa twierdzi, ze mi nie przysluguje.

    Oczywiście, że Ci przysługuje. Powiedz kadrowej że Cię dyskryminuje i że
    składasz pozew :)

    Paweł

  • 3. Data: 2004-01-05 09:24:57
    Od: "Michał" <studio(SPAM)@USUŃ.TO.o2.pl>

    szukajcie a znajdziecie
    i juz znalazłem.
    http://www.oip.pl/gdansk/35.html

  • 4. Data: 2004-01-05 20:11:52
    Od: piotrek77 <p...@f...onet.pl>

    Dnia 2004-01-05 10:01, Użytkownik Michał naskrobał :
    > czy przysługuje mi jako ojcu dziecka (poniżej 14 roku zycia) prawo do 2 dni
    > opieki.
    > moja zona nie pracuje i z tych 2 dni wolnych nie korzysta.
    > kadrowa twierdzi, ze mi nie przysluguje.

    witaj

    nie jestem prawnikiem i nie sypne z paragrafa
    ale
    od kilku lat korzystam z tego prawa, zona nie pracuje zawowodowo i moj
    pracodawca zdaje sobie z tego sprawe i mimo to nie robi zadnych
    problemow (ani ksiegowa, kadrowa...) gdy wypelniam wniosek o dwa dni z
    tytulu kp 188

    pozdrawiam

    piotrek77