  • 1. Data: 2004-03-19 13:12:17
    Temat: prawa autorskie i praca na czarno
    Od: "Quess" <q...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich.

    Mam następujący problem:

    W zeszłym roku byłem zatrudniony w firmie zajmującej się pisaniem gier na
    telefony komórkowe. Z firmą tą podpisałem jedynie umowę o pracę na czas
    określony tj. 2 miesiące. Pod koniec tego okresu sam się zwolniłem a
    dokładnie tydzień przed końcem terminu. Od razu wspomnę że firma nie wysłała
    mnie na badania lekarskie jakie zazwyczaj przechodzą wszyscy nowi
    pracowanicy a kończąc pracę nie wystawiono mi żadnego świadectwa pracy.
    Dodatkowo z tego co się orientuję nie odprowadzono żadnych składek ZUS na
    rzecz mojej osoby.
    Pracując w tej firmie stworzyłem kilka gier którymi obecnie firma handluje.
    W umowie o pracę na okres próbny którą podpisałem jest mowa że prawa
    autorskie wszystkich stworzonych przezemnie gier w czasie pracy przechodzą
    na tę firmę.

    Moje pytanie brzmi: kto jest autorem tych gier skoro okazuje się że
    pracowałem w tej firmie na czarno? Nie wysłano mi też żadnego pitu z tej
    firmy chociaż w tej sprawie pisałem do byłego pracodawcy - za każdym razem
    zręcznie mnie zbywa pytając czy nie pracuję u konkurencji.

    Pozdrawiam
    Mirosław Niepokój

  • 2. Data: 2004-03-19 22:30:17
    Temat: Re: prawa autorskie i praca na czarno
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Quess" <q...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    razem
    > zręcznie mnie zbywa pytając czy nie pracuję u konkurencji.

    Autorem jesteś ty. Właścicielem praw autorskich oni. A ty ich masz prawo
    ścigać o zatrudnienie Cię na czarno, co stanowi przestępstwo. i nie próbuj
    odwracać kota do góry ogonem. :-))

  • 3. Data: 2004-03-25 18:19:16
    Od: Kizia <k...@o...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
    > ścigać o zatrudnienie Cię na czarno, co stanowi przestępstwo. i nie próbuj

    jezeli chodzi dokladnie o prawa autorskie
    to prawa osobiste dalej przysluguja tobie, ale niestety prawa autorskie
    przysluguja pracodawcy.

    pozdrawiam kizia