  • 1. Data: 2004-03-19 12:38:30
    Temat: Kto jest absolwentem?
    Od: "Papa" <j...@g...pl>

    Na stronie
    http://www.google.pl/search?q=cache:23lmnqUzvk0J:www
    .rzeczpospolita.pl/prawo/doc/abs1107.html+%22u%C5%82
    atwieniu+zatrudnienia+absolwentom%22&hl=pl&ie=UTF-8
    przeczytałem o ustawie o ułatwieniu zatrudnienia absolwentom szkół. Jest tam
    napisane, że warunkiem skorzystania jest:

    Art. 1. Przepisy ustawy stosuje się do osób zamieszkałych w rejonach
    uznanych za zagrożone szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym, które
    są:
    1) absolwentami, którzy uczęszczali w systemie dziennym do ponadpodstawowych
    oraz ponadgimnazjalnych szkół publicznych lub niepublicznych o uprawnieniach
    szkoły publicznej albo szkoły wyższej,

    2) absolwentami szkół, o których mowa w pkt 1, do których uczęszczali w
    systemie wieczorowym lub zaocznym, jeżeli w ostatnich 12 miesiącach trwania
    nauki nie byli zatrudnieni,

    3) absolwentami co najmniej 12-miesięcznego przygotowania zawodowego,
    odbytego w ramach Ochotniczych Hufców Pracy,

    4) absolwentami dziennych kursów zawodowych, trwających co najmniej 24
    miesiące, jeżeli w okresie ostatnich 12 miesięcy ich trwania nie byli
    zatrudnieni,

    5) absolwentami szkół specjalnych,

    6) niepełnosprawnymi, którzy uzyskali uprawnienia do wykonywania zawodu,

    oraz w okresie do 12 miesięcy, od dnia określonego w dyplomie, świadectwie
    ukończenia szkoły lub zaświadczeniu o ukończeniu kursu, podjęli po raz
    pierwszy zatrudnienie lub we własnym imieniu podjęli i wykonują działalność
    gospodarczą, zwanych dalej "absolwentami".

    Jestem studentem I-szego roku, skończyłem liceum nie więcej niż rok temu.
    Więc czy mogę z tego skorzystać? Nie jest tu napisane, że aby skorzystać,
    trzeba mieć już skończoną naukę. Poza tym chyba nie pozbywam się
    "absolwenctwa" mojej szkoły średniej tylko dlatego że idę na studia... Czy
    może słowo "absolwent" jest określone w jakiejś innej ustawie jako nie
    dokładnie to, w jakim znaczeniu się go używa potocznie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-03-19 15:05:06
    Temat: Re: Kto jest absolwentem?
    Od: "Jogin" <n...@t...pl>

    Witaj
    Jesli nie minal rok od ukonczenia liceum, to jestes w dalszym ciagu
    absolwentem szkoly ktora ukonczyles.
    To ze zmierzasz isc na studia nie eliminuje cie z listy absolwentow L.O
    Pozdrawiam
    Jogin